Verstand van wat we doen
Bekijk onze certificeringen
Als je een eigen webshop hebt, dan ben je zeker ook bezig met het genereren van verkeer naar jouw webshop. Hoe meer bezoekers hoe meer verkopen, niet waar? Maar ook als je geen webshop maar een website hebt, is meer verkeer waarschijnlijk jouw doel. Je hebt immers ooit een website gemaakt of zelfs laten maken om mensen te informeren, uit te nodigen in jouw winkel, restaurant, showroom of werkplek of misschien wil je de bezoekers overhalen tot een andere actie.
Hoe dan ook, je wilt dat zoveel mogelijk mensen jouw website of webshop bezoeken. Je bent namelijk misschien wel een beetje trots op jouw website!
Graag vertellen we je het een en het ander over één van de populairste onlinemarketing tools: Google Ads.
Dit is de tool waarmee jij je advertenties kunt plaatsen in het gehele Googlenetwerk, dat betekent op meer dan 3 miljoen websites!
Het werkt als volgt, in het kort dan: Google heeft advertentieplekken op websites in haar netwerk. Iedereen kan deze plekken kopen. Dit doe je door te bieden. Je geeft aan wat een klik op of een weergave van jouw advertentie je waard is.
Google Ads werkt met een veiling. Elke keer dat jouw advertentie in aanmerking komt voor een advertentieplek op een website, wordt jouw bod vergeleken met dat van alle concurrenten. Als je wint is de plek van jou, is er iemand sterker? Dan wordt jouw advertentie niet op die plek getoond.
GoogleAds wordt vaak gecombineerd met Google Analytics, zo wordt de efficiëntie van de advertenties makkelijk gemeten
Het programma zelf is niet bijzonder complex, maar je moet wel weten wat je doet. Als jouw campagne niet goed is ingesteld, kan je óf je budget ver overschrijden óf advertenties worden nooit getoond. Nu is het onder de knie krijgen van dit systeem een tijdrovende klus. Er bestaan namelijk vele verschillende bodstrategieën, elk met hun eigen betalingsmethodes en doelen.
Met de juiste kennis kan je een goede en efficiënte campagne opzetten. Vandaar dat vele bedrijven dit uitbesteden aan bijvoorbeeld een Google Partner (een bureau met gecertificeerde professionals, opgeleid door Google) onlinemarketingbureaus.
Wat gebeurt er als je Google Ads uitbesteed aan een online marketing bureau? Eerst moeten de doelen worden afgestemd. Waar we het net vooral over verkeer creëren hadden, kan je doel natuurlijk ook zijn om meer verkopen te krijgen of naamsbekendheid te verkrijgen. Als het primaire doel en eventueel de subdoelen zijn besproken, is het bespreken van het budget de volgende logische stap.
Op basis van jouw doelen en budget stelt het onlinemarketing bureau een plan voor jouw website/ webshop op. Door te testen, aan te passen, te veranderen en continu te monitoren wordt jouw campagne geoptimaliseerd. Dit betekent dat jouw campagne elke dag of eens in de paar dagen nagelopen moet worden. Als de campagne tijd heeft gehad om te draaien, het online marketing bureau de tijd heeft gehad om de campagne te optimaliseren is het natuurlijk van belang om regelmatig de resultaten door te nemen. “Hoe dicht komen we in de buurt van het besproken doel?“ Of zijn de doelen tussendoor veranderd?
Ook als je Google Ads uitbesteed aan een Google Partner, is het misschien toch wel leuk en interessant om zelf mee te kunnen kijken? Dit kun je natuurlijk altijd vragen aan het bureau dat deze werkzaamheden voor jou uitvoert.
Ik ben via Google bij Designpro terechtgekomen. Wat direct aansprak was de professionele uitstraling. Na het eerste contact ben ik de samenwerking aangegaan met Designpro, de medewerkers van Designpro denken graag met je mee en ik ben zeer te spreken over de service die Designpro verleent. Er wordt snel geschakeld en mijn wensen worden snel en goed opgepakt. Wat ik ook echt handig vind, is het systeembeheer, de content vullen kan ik zelf waardoor ik niet telkens contact op hoef te nemen met de websitebouwer. Designpro krijgt van mij een dik verdiende 9.
Er bestond al wel een oude website, of eigenlijk slechts een onderdeel van een portal, voor onze mooie camping in Noorwegen. Dit voldeed natuurlijk niet aan onze wensen. We wilden hiervoor dan ook graag een eigen website hebben. Op advies van een bevriende collega kwamen wij bij Designpro uit voor de realisatie van deze website.
Het ontwerp is gebaseerd op een ontwerp van een andere kennis van mij, deze is goed overgenomen en aangevuld waar nodig door Jasper van Designpro. We hebben dan ook veel direct contact gehad met deze Front-end developer, wat leidde tot het huidige resultaat. Onze complimenten over het resultaat. Wij zijn 100% blij! Een 9 is dan ook minimaal ons cijfer.
Wij zijn bij Designpro terecht gekomen omdat wij een lokaal bedrijf zochten met kennis van het inrichten van websites.
Onze opdracht voor Designpro was om een website te bouwen, die modern en slank was. Dat wil zeggen met adequate informatie maar zonder overbodige ballast. Dat is prima gelukt. De website is overzichtelijk en door ons, als relatieve leken, makkelijk te beheren.
De samenwerking met Designpro is prima; de lijntjes zijn kort en er is persoonlijke aandacht over en weer.
Wij bevelen Designpro van harte aan.
Onze website is ontworpen en gerealiseerd door Designpro, de keuze om ook online marketing bij Designpro onder te brengen was snel gemaakt. In onze branche hebben we naam gemaakt, ons doel is dan ook om onze naamsbekendheid in tact te houden. Daarnaast willen we ook goed gevonden worden door particulieren.
Na een start met lager resultaat kunnen we zeggen dat het de goede kant op gaat en we gevonden worden! Designpro heeft zich vanaf dag 1 ingezet voor ons en daar zijn we dan ook heel blij mee. De samenwerking vinden wij nu heel goed tot bijna perfect te noemen. Het valt ons op dat degene die ons bezoekt heel goed bekend is met de materie, en de dienst verleent op uiterst gepaste wijze. Acties die besproken zijn, worden meteen ondernomen en doorgezet. Ga zo door! - Onder druk de Beste!