Verstand van wat we doen
Bekijk onze certificeringen
Er zijn veel variabelen die het succes van jouw webshop bepalen, waardoor je nooit klaar bent met het optimaliseren ervan. Het is daarom belangrijk om je werkzaamheden te prioriteren, aangezien er maar 24 uur in een dag zitten en 7 dagen in een week. Toch wil je er natuurlijk met de werkzaamheden voor zorgen dat je alles uit je webshop haalt wat erin zit. En aangezien het aantal online aankopen blijft stijgen, wil je zo hoog mogelijk in de relevante zoekresultaten eindigen. Om dit te kunnen realiseren en alles uit jouw webshop te halen wat erin zit, geven wij je 5 gouden SEO-tips om te scoren met jouw webshop!
De rol van seizoenen
Seizoenen spelen vaak een rol in de verkoop van de producten in jouw webshop. Je wilt dan ook zichtbaar zijn op de momenten dat er het meest wordt gekocht in jouw webshop. Bereid je voorafgaand aan een seizoen dan ook goed voor door de volgende werkzaamheden uit te voeren:
Er komen steeds meer SERP-features bij. Per branche, onderwerp en zoekopdracht kan het dus ook verschillen in welke SERP-feature je zichtbaar bent. Google toont ook afbeeldingen naast de zoekresultaten, waartussen jij ook kan staan! Bepaal of jouw doelgroep wat aan afbeeldingen heeft. Als dit zo is, is de kans groot dat jouw doelgroep tussen deze afbeeldingen zal kijken en jou op deze manier vindt. In Google Search Console kun je zien hoeveel verkeer je nu al via afbeeldingen trekt.
Bezoekers vinden het fijn als je website een strakke structuur heeft. Hierdoor kunnen ze makkelijk naar de producten navigeren waar ze naar op zoek zijn. Je kunt in deze klantbehoefte voldoen door gebruik te maken van breadcrumbs in je webshop. Webshopbezoekers kunnen hierdoor precies zien waar ze zich op de website bevinden en makkelijk terug navigeren als ze dat willen. Hierdoor voorkom je dat je bezoeker de webshop verlaat, omdat het diegene niet lukt om te navigeren naar de juiste plek. Daarnaast is het ook belangrijk dat de URL goed geformatteerd is. Hiervoor is het belangrijk dat je nietszeggende nummers en onnodige tekens vermijdt.
Laat niet gelijk al je producten op één pagina zien. Google moet anders heel veel content in één keer laden, waardoor de website langzaam zal laden en dit nadelige gevolgen heeft voor de user experience. Maak in plaats daarvan gebruik van verschillende pagina's door je producten op te delen.
Filters binnen je webshop is goed voor de gebruiksvriendelijk. Hierdoor kunnen je bezoekers het gewenste product makkelijker vinden. Helaas is het wel zo dat filters niet vriendelijk zijn voor de SEO van je webshop. Het is namelijk zo dat je hierdoor veel meer losse URL's creëert door alle verschillende combinaties en dit vindt Google niet zo leuk. Maak toch gebruik van filters zonder dat dit nadelige gevolgen voor je SEO heeft met de volgende oplossingen:
Google maakt het je wel lastig door zo snel te verbeteren en steeds nieuwe eisen te stellen. Daardoor is het belangrijk dat je de SEO van je webshop continue blijft verbeteren. Hierdoor valt er altijd enorm veel te winnen op het gebied van SEO voor jouw webshop. Wil je weten wat er voor jouw webshop binnen SEO te winnen valt? Neem dan contact met ons op! Bij Van Zwienen Internetmarketing zijn wij goed op de hoogte van de veranderende eisen van Google en kunnen we je goed adviseren en mogelijke verbeteringen binnen jouw webshop en beter gevonden te worden.
Ik ben via Google bij Designpro terechtgekomen. Wat direct aansprak was de professionele uitstraling. Na het eerste contact ben ik de samenwerking aangegaan met Designpro, de medewerkers van Designpro denken graag met je mee en ik ben zeer te spreken over de service die Designpro verleent. Er wordt snel geschakeld en mijn wensen worden snel en goed opgepakt. Wat ik ook echt handig vind, is het systeembeheer, de content vullen kan ik zelf waardoor ik niet telkens contact op hoef te nemen met de websitebouwer. Designpro krijgt van mij een dik verdiende 9.
Wij zijn bij Designpro terecht gekomen omdat wij een lokaal bedrijf zochten met kennis van het inrichten van websites.
Onze opdracht voor Designpro was om een website te bouwen, die modern en slank was. Dat wil zeggen met adequate informatie maar zonder overbodige ballast. Dat is prima gelukt. De website is overzichtelijk en door ons, als relatieve leken, makkelijk te beheren.
De samenwerking met Designpro is prima; de lijntjes zijn kort en er is persoonlijke aandacht over en weer.
Wij bevelen Designpro van harte aan.
Onze website is ontworpen en gerealiseerd door Designpro, de keuze om ook online marketing bij Designpro onder te brengen was snel gemaakt. In onze branche hebben we naam gemaakt, ons doel is dan ook om onze naamsbekendheid in tact te houden. Daarnaast willen we ook goed gevonden worden door particulieren.
Na een start met lager resultaat kunnen we zeggen dat het de goede kant op gaat en we gevonden worden! Designpro heeft zich vanaf dag 1 ingezet voor ons en daar zijn we dan ook heel blij mee. De samenwerking vinden wij nu heel goed tot bijna perfect te noemen. Het valt ons op dat degene die ons bezoekt heel goed bekend is met de materie, en de dienst verleent op uiterst gepaste wijze. Acties die besproken zijn, worden meteen ondernomen en doorgezet. Ga zo door! - Onder druk de Beste!