Verstand van wat we doen
Bekijk onze certificeringen
Heeft jouw website of webshop geen hoge positie in de zoekresultaten van Google of andere zoekmachines, maar heb je wel heel erg je best gedaan met het schrijven van de juiste teksten? Geen paniek! Door kleine aanpassingen te maken, kun je jouw positie in de zoekresultaten verbeteren. Nee, je hoeft daarvoor geen compleet nieuwe content te schrijven, maar kunt de (oude) content optimaliseren. Hoe je dat kunt doen? Dat vertel ik je in deze blog!
De content die jij al eerder op jouw website of webshop geplaatst hebt, heeft inmiddels al waarde opgebouwd. Met de eerder opgebouwde waarde kun je de nieuwe content een boost geven. Een duwtje in de goede richting zullen we maar zeggen. Daarnaast is het ook een hele uitdaging om constant nieuwe content te moeten creëren, waarom het oude dan niet hergebruiken?! Daarbij is het belangrijk om te bekijken of de content voldoende bezoekers op jouw website of webshop genereert en zo bijdraagt aan jouw (online) doelstellingen.
Voordat je gaat starten met het optimaliseren van de content op jouw website of webshop, is het verstandig om eerst uit te zoeken wat welke content je oplevert. Vaak wordt er gedacht dat alleen nieuwe content kan bijdrage aan het genereren van nieuwe (extra) bezoekers en op die manier kan bijdragen aan de (online) doelen die jij gesteld hebt, maar niets is minder waar! Door gebruik te maken van Historische-contentoptimalisatie (HICO), kun je oude content optimaliseren en sneller de gestelde doelen behalen. Ik kan me voorstellen dat je niet precies weet wat er onder historische-contentoptimalisatie verstaan wordt, Hubspot omschrijft het als volgt:
‘’Historical content optimization means updating and optimizing your ‘old’ blog content so it’s fresh, up-to-date, and has the ability to generate even more traffic and conversions than it already does. By ‘old’ we mean posts that already exist on your blog.’’’
Plat gezegd dus: de bestaande content op jouw website of webshop optimaliseren, zodat je meer bezoekers en conversies kan generen dan de content nu al doet.
Zoals eerder gezegd is de content die al op jouw website of webshop staat al geïndexeerd in de zoekmachines en heeft hierdoor al autoriteit (waarde) opgebouwd. Het is dus verstandiger om bestaande content te optimaliseren, in plaats van geheel nieuwe content te creëren. Dit betekent niet dat je helemaal geen nieuwe content meer hoeft te creëren. Het gaat om een goede mix van beide. Content die je vandaag toevoegt aan je website of webshop is tenslotte volgende maand alweer ‘oude’ content.
Ik kan me voorstellen dat dit wellicht nog wat veel werk lijkt en je geen idee hebt waar je moet beginnen. Het gemakkelijkst is om de content onder te verdelen per (online) doel. Welke doelen wil je behalen en welke content zorgt hiervoor? Door gebruik te maken van Google Analytics kun je een analyse maken welke content zorgt voor bezoekers en conversies. Op deze manier kun je de content indelen in vier groepen:
Afhankelijk van jouw (online) doelstellingen kun je bepalen wat weinig/veel bezoekers zijn en wat weinig/veel conversies zijn. Dit verschilt natuurlijk per organisatie. Kom je er niet uit? Neem dan het gemiddelde van het aantal bezoekers en conversies, dit doe je per verdeling van je content. Je hebt bijvoorbeeld zowel een fysieke als online kledingwinkel, jouw (online) doelen zijn:
De content van jouw webshop verdeel je onder deze vier doelen. Per doel bekijk je hoeveel bezoekers en conversies de content die je hierin geplaatst hebt gemiddeld hebben en op die manier kun je de content in de eerder genoemde groepen indelen.
Zorg ervoor dat je deze content constant in de gaten houdt. Veranderd er iets? Lees dan snel verder hoe je deze content kunt optimaliseren en ervoor kunt zorgen dat de content weer meer bezoekers en/of conversies krijgt.
Heb je veel van jouw content ingedeeld in groep twee? Dan heb je dus veel verkeer op jouw website of webshop, maar geen tot weinig conversies. Als dat het doel is van de content, dan is het verstandig te starten met optimaliseren. Hoe:
Ondanks dat de content veel conversies genereerd, wil je natuurlijk ook dat er meer bezoekers op jouw website komen. Om het aantal bezoekers te verhogen kun je het volgende doen:
Dan is er echt werk aan de winkel. Wanneer je (te) veel van deze content op jouw website of webshop hebt staan, kan dit nadelige (SEO-)effecten hebben. Dit heeft invloed op de positie die jij in de zoekresultaten van Google (of andere zoekmachines) hebt. Om deze pagina’s te optimaliseren kun je:
Heb je content aangepast, dan is het belangrijk dat je dit registreert. Doe je dit niet, dan weet je straks niet meer wat je gedaan hebt en dus ook niet waardoor de content op jouw website of webshop beter of juist slechter presteert. Maak een gemakkelijk overzicht in Excel, zo weet je precies wat je de vorige keer gedaan hebt. Handig om te noteren is:
Zo, en nu kun je zelf aan de slag! Heb je toch nog hulp nodig? Neem dan vrijblijvend contact met ons op, wij helpen je graag verder. Ben je benieuwd hoe jouw website of webshop op het gebied van SEO scoort? Laat dan een SEO check uitvoeren, je ontvangt dan uitgebreid en inzichtelijk advies over hoe je jouw website of webshop kan verbeteren.
Succes!
Ik ben via Google bij Designpro terechtgekomen. Wat direct aansprak was de professionele uitstraling. Na het eerste contact ben ik de samenwerking aangegaan met Designpro, de medewerkers van Designpro denken graag met je mee en ik ben zeer te spreken over de service die Designpro verleent. Er wordt snel geschakeld en mijn wensen worden snel en goed opgepakt. Wat ik ook echt handig vind, is het systeembeheer, de content vullen kan ik zelf waardoor ik niet telkens contact op hoef te nemen met de websitebouwer. Designpro krijgt van mij een dik verdiende 9.
Er bestond al wel een oude website, of eigenlijk slechts een onderdeel van een portal, voor onze mooie camping in Noorwegen. Dit voldeed natuurlijk niet aan onze wensen. We wilden hiervoor dan ook graag een eigen website hebben. Op advies van een bevriende collega kwamen wij bij Designpro uit voor de realisatie van deze website.
Het ontwerp is gebaseerd op een ontwerp van een andere kennis van mij, deze is goed overgenomen en aangevuld waar nodig door Jasper van Designpro. We hebben dan ook veel direct contact gehad met deze Front-end developer, wat leidde tot het huidige resultaat. Onze complimenten over het resultaat. Wij zijn 100% blij! Een 9 is dan ook minimaal ons cijfer.
Wij zijn bij Designpro terecht gekomen omdat wij een lokaal bedrijf zochten met kennis van het inrichten van websites.
Onze opdracht voor Designpro was om een website te bouwen, die modern en slank was. Dat wil zeggen met adequate informatie maar zonder overbodige ballast. Dat is prima gelukt. De website is overzichtelijk en door ons, als relatieve leken, makkelijk te beheren.
De samenwerking met Designpro is prima; de lijntjes zijn kort en er is persoonlijke aandacht over en weer.
Wij bevelen Designpro van harte aan.
Onze website is ontworpen en gerealiseerd door Designpro, de keuze om ook online marketing bij Designpro onder te brengen was snel gemaakt. In onze branche hebben we naam gemaakt, ons doel is dan ook om onze naamsbekendheid in tact te houden. Daarnaast willen we ook goed gevonden worden door particulieren.
Na een start met lager resultaat kunnen we zeggen dat het de goede kant op gaat en we gevonden worden! Designpro heeft zich vanaf dag 1 ingezet voor ons en daar zijn we dan ook heel blij mee. De samenwerking vinden wij nu heel goed tot bijna perfect te noemen. Het valt ons op dat degene die ons bezoekt heel goed bekend is met de materie, en de dienst verleent op uiterst gepaste wijze. Acties die besproken zijn, worden meteen ondernomen en doorgezet. Ga zo door! - Onder druk de Beste!