Verstand van wat we doen
Bekijk onze certificeringen
Het is duidelijk, in de onlinewereld veranderd er veel! Niet alleen op het gebied van SEO (zoekmachine optimalisatie) en Social Media, maar ook de aanpak voor een effectieve SEA campagne (betaald adverteren) gaat drastische veranderen. Nu kan ik me goed voorstellen dat er als ondernemer veel op je afkomt, daarom heb ik de trends voor je uitgezocht en uitgewerkt. Samen met handige tips & tricks, waardoor je direct zelf aan de slag kunt!
In deze blog gaan we zes trends bespreken die van invloed kunnen zijn op jouw SEA campagnes:
Hoogstwaarschijnlijk ben je al bekend met de term ROAS (return on ad spend). Helaas kan deze vorm van bieden een verkeerd beeld geven van wat de daadwerkelijke winst op een campagne is. Nieuw en een stuk efficiënter om in te zetten is POAS (profit on ad spend). Dit is de winst per advertentie gedeeld door de advertentiekosten. Hierbij kijk je dus naar de verhouding tussen winst en advertentiekosten, in plaats van naar omzet en advertentiekosten.
Waarom is het verstandig om in te zetten op POAS in plaats van ROAS? Er verdwijnen op dit moment steeds meer optimalisatiemogelijkheden binnen de Ads campagnes. Het is daarom belangrijk om aan te sturen op winstgevendheid. Doet jouw concurrent dat wel en jij niet, dan is de kans groot dat je conversies met de hoogste winstwaarde verliest.
Dat het belangrijk is om zoveel mogelijk koppen en beschrijvingen toe te voegen aan je advertenties wist je misschien al, maar doe je dat ook echt? Dit kan vooral bij het gebruik van responsieve zoekadvertenties (RSA). Medio 2022 kom je hier niet meer onderuit, want dat zijn uitgebreide tekstadvertenties verleden tijd. Bij een RSA kun je 15 koppen en 4 beschrijvingen toevoegen. Google bekijkt dan zelf welke combinatie voor welke Google-zoeker het beste werkt. Het is dus lastig om je eigen advertentie te bepalen, we moeten er dus maar vanuit gaan dan Google de beste combinaties maakt.
Zorg ervoor dat je een duidelijk structuur in je campagnes aanmaakt, dit kan onder andere met de Hagakure-methode. Hiermee worden zoekwoorden gebundeld binnen een aantal advertentiegroepen. Deze worden vervolgens ingedeeld per landingspagina. Je kunt op deze manier een maximale hoeveelheid gegevens per campagne verzamelen.
Goede resultaten willen we natuurlijk allemaal, maar hoe krijg je dit precies voor elkaar? De klantreis wordt steeds complexer, omdat (potentiële) klanten op steeds meer verschillende manieren contact met jouw bedrijf kunnen opnemen. Welke campagnes zet je in? Hoe verdeel je de budgetten? Dit zijn twee belangrijke vragen waar je antwoord op wilt. De oplossing? Performance Max Campaigns. Deze campagnes halen het maximale resultaat binnen de verschillende kanalen van Google (search, display, YouTube, Discovery, Gmail & Google Maps). Dit alles op basis van machine learning en automatisering.
Dat Google steeds meer aan het optimaliseren is, dat wisten we al een tijdje. Zo is er vorige jaar een nieuwe functie gelanceerd, namelijk Auto Applied Recommendations (ook wel AAR genoemd). De naam verklapt het eigenlijk al een beetje, dit zijn aanbevelingen die Google automatisch toepast. Je hoeft hier dus geen toestemming meer voor te geven. Dat mate waarin deze aanbevelingen doorgevoerd worden, zijn bepalend voor de optimalisatie score van jouw campagne. Zo kun je bijvoorbeeld slecht lopende zoekwoorden automatisch laten verwijderen.
Het voordeel hiervan is dat je minder tijd kwijt bent met de basis optimalisatie van je campagnes. Het nadeel hiervan is dat sommige aanbevelingen doorgevoerd worden, die jij toch minder passend vindt voor jouw bedrijf.
In 2021 schreven we al een blog over hoe je jouw online marketing werkzaamheden kunt uitvoeren zonder third party cookies en wat de impact voor adverteerders is. Eerder stond de deadline op 2022, maar inmiddels is deze verschoven naar het najaar van 2023. Je leest in onze eerdere blogs hoe je hierop in kunt spelen.
Een hoop trends waar je mee aan de slag kunt. Kom je er zelf niet uit? Neem dan contact op met een van onze online marketing specialisten.
Ik ben via Google bij Designpro terechtgekomen. Wat direct aansprak was de professionele uitstraling. Na het eerste contact ben ik de samenwerking aangegaan met Designpro, de medewerkers van Designpro denken graag met je mee en ik ben zeer te spreken over de service die Designpro verleent. Er wordt snel geschakeld en mijn wensen worden snel en goed opgepakt. Wat ik ook echt handig vind, is het systeembeheer, de content vullen kan ik zelf waardoor ik niet telkens contact op hoef te nemen met de websitebouwer. Designpro krijgt van mij een dik verdiende 9.
Er bestond al wel een oude website, of eigenlijk slechts een onderdeel van een portal, voor onze mooie camping in Noorwegen. Dit voldeed natuurlijk niet aan onze wensen. We wilden hiervoor dan ook graag een eigen website hebben. Op advies van een bevriende collega kwamen wij bij Designpro uit voor de realisatie van deze website.
Het ontwerp is gebaseerd op een ontwerp van een andere kennis van mij, deze is goed overgenomen en aangevuld waar nodig door Jasper van Designpro. We hebben dan ook veel direct contact gehad met deze Front-end developer, wat leidde tot het huidige resultaat. Onze complimenten over het resultaat. Wij zijn 100% blij! Een 9 is dan ook minimaal ons cijfer.
Wij zijn bij Designpro terecht gekomen omdat wij een lokaal bedrijf zochten met kennis van het inrichten van websites.
Onze opdracht voor Designpro was om een website te bouwen, die modern en slank was. Dat wil zeggen met adequate informatie maar zonder overbodige ballast. Dat is prima gelukt. De website is overzichtelijk en door ons, als relatieve leken, makkelijk te beheren.
De samenwerking met Designpro is prima; de lijntjes zijn kort en er is persoonlijke aandacht over en weer.
Wij bevelen Designpro van harte aan.
Onze website is ontworpen en gerealiseerd door Designpro, de keuze om ook online marketing bij Designpro onder te brengen was snel gemaakt. In onze branche hebben we naam gemaakt, ons doel is dan ook om onze naamsbekendheid in tact te houden. Daarnaast willen we ook goed gevonden worden door particulieren.
Na een start met lager resultaat kunnen we zeggen dat het de goede kant op gaat en we gevonden worden! Designpro heeft zich vanaf dag 1 ingezet voor ons en daar zijn we dan ook heel blij mee. De samenwerking vinden wij nu heel goed tot bijna perfect te noemen. Het valt ons op dat degene die ons bezoekt heel goed bekend is met de materie, en de dienst verleent op uiterst gepaste wijze. Acties die besproken zijn, worden meteen ondernomen en doorgezet. Ga zo door! - ​​​​​​Onder druk de Beste!