Verstand van wat we doen
Bekijk onze certificeringen
Wanneer we het over trends hebben in 2023, is dit er een in het lijstje die zeker niet mag ontbreken. Heb je een week geen aandacht aan online adverteren besteed, dan kan het zomaar zijn dat er een hoop veranderingen door Google zijn doorgevoerd. Het is daarom belangrijk om hier genoeg tijd aan te besteden. Met de handige aanbevelingen in het account, kom je samen met Google gelukkig al een heel eind. Deze aanbevelingen worden gedaan op basis van jouw advertenties. Deze zijn dus persoonlijk afgestemd, wat voor jou werkt, werk voor een anders waarschijnlijk niet. Geen idee hoe je jouw advertenties het beste kunt inrichten en heb je hier hulp bij nodig? Ik kijk graag met je mee!
Ik wil meer weten over online adverteren!
In 2022 is er een hoop gebeurd en in 2023 staat ons nog veel meer te wachten. Benieuwd naar de laatste SEA-trends? Lees dan snel verder.
Eerder vertelde ik al dat video en audio belangrijk is voor het bereiken van jouw potentiële klanten. Ook voor SEA kunnen we op dit gebied niet achterblijven. We zien nog steeds dat de populariteit van YouTube Ads opnieuw aan het groeien is. Veel bedrijven nemen deze ads mee als onderdeel van hun klantenreis. Neem je bezoeker mee, dit kan door middel van advies, reviews en feedback video's. Tegenwoordig is het ook mogelijk om audio ads in te zetten. Zo kun je ook de doelgroep bereiken die niet de mogelijkheid hebben om beeld te bekijken.
Deze trend sluit deels aan op de vorige. Ook hier gaat het over gebruik van audio, waaronder voice. Lees hier meer over de betekenis van voice search. Simpel gezegd is dit zoeken via spraak. Hier zien we dat mensen vaak in de vorm van een vraag zoeken. Het is daarom belangrijk om een aantal long-tail-zoektermen mee te nemen in de zoekwoord targeting van jouw advertenties. De inzet van brede zoekwoorden zou hierbij kunnen helpen, daarover later meer.
Google geeft aan steeds meer in te spelen op SERP, waardoor het kan zijn dat je een lagere CTR krijgt. Het is belangrijk om te werken met duidelijke koppen, de aanbevolen extenties en afbeeldingen. Een Google-zoeker kan zo een keuze maken, zonder dat hij eerst hoeft door te klikken naar de website of webshop.
Misschien heb je het al eens voorbij horen komen of er zelfs al gebruik van gemaakt: Google Lens. Hiermee kun je door middel van een foto of een vraag over een product, via Google Lens bij de juiste aanbieder terecht komen. Ook voor deze trend is het dus belangrijk om in te zetten op long-tail-zoektermen en genoeg informatie toe te voegen aan je productfeed.
Ja, je leest het goed: brede zoekwoorden. Waar we eerst juist zo specifiek mogelijk moesten inzetten op bepaalde zoekintenties, krijgen we nu weer het advies om gebruik te maken van brede zoekwoorden. Volgens Google heb je zo de meeste kans om jouw doelgroep te bereiken. Er zijn namelijk geen beperkingen en je komt voor alle relevante zoekopdrachten in aanmerking.
Zoals al eerder benoemd, zorg ervoor dat de informatie die op jouw webshop staat zo compleet mogelijk is ingevuld. Hoe meer informatie jij over het product geeft, hoe meer informatie Google over het product kan uitlezen. Op deze manier is de kans groot dat jouw product een hoge positie heeft na een zoekopdracht. Tegenwoordig zie je ook een soort 3D foto's. Er zijn dan foto's van diverse kanten van het product toegevoegd en hierdoor krijg je een 3D-effect.
Wie al enige tijd gebruikt maakt van Google Ads, heeft gemerkt dat er de laatste maanden een hoop veranderingen doorgevoerd zijn. Performance Max is er daar een van. In het begin was dit voor velen nogal een ding, als adverteerder waren er namelijk weinig mogelijkheden om de advertenties in te stellen en te optimaliseren. Inmiddels heeft Google een aantal aanpassingen doorgevoerd en is er meer mogelijk. Dit gaat voor nu alleen om shopping- en lokale advertenties.
Kun jij aan de slag met deze trends? Ik kijk graag met je mee wanneer je er niet uitkomt. Spreken we elkaar snel?
Ik ben via Google bij Designpro terechtgekomen. Wat direct aansprak was de professionele uitstraling. Na het eerste contact ben ik de samenwerking aangegaan met Designpro, de medewerkers van Designpro denken graag met je mee en ik ben zeer te spreken over de service die Designpro verleent. Er wordt snel geschakeld en mijn wensen worden snel en goed opgepakt. Wat ik ook echt handig vind, is het systeembeheer, de content vullen kan ik zelf waardoor ik niet telkens contact op hoef te nemen met de websitebouwer. Designpro krijgt van mij een dik verdiende 9.
Er bestond al wel een oude website, of eigenlijk slechts een onderdeel van een portal, voor onze mooie camping in Noorwegen. Dit voldeed natuurlijk niet aan onze wensen. We wilden hiervoor dan ook graag een eigen website hebben. Op advies van een bevriende collega kwamen wij bij Designpro uit voor de realisatie van deze website.
Het ontwerp is gebaseerd op een ontwerp van een andere kennis van mij, deze is goed overgenomen en aangevuld waar nodig door Jasper van Designpro. We hebben dan ook veel direct contact gehad met deze Front-end developer, wat leidde tot het huidige resultaat. Onze complimenten over het resultaat. Wij zijn 100% blij! Een 9 is dan ook minimaal ons cijfer.
Wij zijn bij Designpro terecht gekomen omdat wij een lokaal bedrijf zochten met kennis van het inrichten van websites.
Onze opdracht voor Designpro was om een website te bouwen, die modern en slank was. Dat wil zeggen met adequate informatie maar zonder overbodige ballast. Dat is prima gelukt. De website is overzichtelijk en door ons, als relatieve leken, makkelijk te beheren.
De samenwerking met Designpro is prima; de lijntjes zijn kort en er is persoonlijke aandacht over en weer.
Wij bevelen Designpro van harte aan.
Onze website is ontworpen en gerealiseerd door Designpro, de keuze om ook online marketing bij Designpro onder te brengen was snel gemaakt. In onze branche hebben we naam gemaakt, ons doel is dan ook om onze naamsbekendheid in tact te houden. Daarnaast willen we ook goed gevonden worden door particulieren.
Na een start met lager resultaat kunnen we zeggen dat het de goede kant op gaat en we gevonden worden! Designpro heeft zich vanaf dag 1 ingezet voor ons en daar zijn we dan ook heel blij mee. De samenwerking vinden wij nu heel goed tot bijna perfect te noemen. Het valt ons op dat degene die ons bezoekt heel goed bekend is met de materie, en de dienst verleent op uiterst gepaste wijze. Acties die besproken zijn, worden meteen ondernomen en doorgezet. Ga zo door! - Onder druk de Beste!