slideshow cover gray slideshow cover gray
Ga terug
DesignPro-KristelvanDijk-Portret 3a
Lisanne
20 december 2022
3 min. lees plezier
Designpro.nl

SEA-trends 2023 

Wanneer we het over trends hebben in 2023, is dit er een in het lijstje die zeker niet mag ontbreken. Heb je een week geen aandacht aan online adverteren besteed, dan kan het zomaar zijn dat er een hoop veranderingen door Google zijn doorgevoerd. Het is daarom belangrijk om hier genoeg tijd aan te besteden. Met de handige aanbevelingen in het account, kom je samen met Google gelukkig al een heel eind. Deze aanbevelingen worden gedaan op basis van jouw advertenties. Deze zijn dus persoonlijk afgestemd, wat voor jou werkt, werk voor een anders waarschijnlijk niet. Geen idee hoe je jouw advertenties het beste kunt inrichten en heb je hier hulp bij nodig? Ik kijk graag met je mee! 

Ik wil meer weten over online adverteren! 

In 2022 is er een hoop gebeurd en in 2023 staat ons nog veel meer te wachten. Benieuwd naar de laatste SEA-trends? Lees dan snel verder.  

Video en audio, wederom ook hier belangrijk 

Eerder vertelde ik al dat video en audio belangrijk is voor het bereiken van jouw potentiële klanten. Ook voor SEA kunnen we op dit gebied niet achterblijven. We zien nog steeds dat de populariteit van YouTube Ads opnieuw aan het groeien is. Veel bedrijven nemen deze ads mee als onderdeel van hun klantenreis. Neem je bezoeker mee, dit kan door middel van advies, reviews en feedback video's. Tegenwoordig is het ook mogelijk om audio ads in te zetten. Zo kun je ook de doelgroep bereiken die niet de mogelijkheid hebben om beeld te bekijken.  

Voice Search 

Deze trend sluit deels aan op de vorige. Ook hier gaat het over gebruik van audio, waaronder voice. Lees hier meer over de betekenis van voice search. Simpel gezegd is dit zoeken via spraak. Hier zien we dat mensen vaak in de vorm van een vraag zoeken. Het is daarom belangrijk om een aantal long-tail-zoektermen mee te nemen in de zoekwoord targeting van jouw advertenties. De inzet van brede zoekwoorden zou hierbij kunnen helpen, daarover later meer.  

Maak direct duidelijk wat je aanbiedt 

Google geeft aan steeds meer in te spelen op SERP, waardoor het kan zijn dat je een lagere CTR krijgt. Het is belangrijk om te werken met duidelijke koppen, de aanbevolen extenties en afbeeldingen. Een Google-zoeker kan zo een keuze maken, zonder dat hij eerst hoeft door te klikken naar de website of webshop.  

Multisearch 

Misschien heb je het al eens voorbij horen komen of er zelfs al gebruik van gemaakt: Google Lens. Hiermee kun je door middel van een foto of een vraag over een product, via Google Lens bij de juiste aanbieder terecht komen. Ook voor deze trend is het dus belangrijk om in te zetten op long-tail-zoektermen en genoeg informatie toe te voegen aan je productfeed.  

Brede zoekwoorden 

Ja, je leest het goed: brede zoekwoorden. Waar we eerst juist zo specifiek mogelijk moesten inzetten op bepaalde zoekintenties, krijgen we nu weer het advies om gebruik te maken van brede zoekwoorden. Volgens Google heb je zo de meeste kans om jouw doelgroep te bereiken. Er zijn namelijk geen beperkingen en je komt voor alle relevante zoekopdrachten in aanmerking.  

Zorg voor een complete feed 

Zoals al eerder benoemd, zorg ervoor dat de informatie die op jouw webshop staat zo compleet mogelijk is ingevuld. Hoe meer informatie jij over het product geeft, hoe meer informatie Google over het product kan uitlezen. Op deze manier is de kans groot dat jouw product een hoge positie heeft na een zoekopdracht. Tegenwoordig zie je ook een soort 3D foto's. Er zijn dan foto's van diverse kanten van het product toegevoegd en hierdoor krijg je een 3D-effect. 

Performance Max 

Wie al enige tijd gebruikt maakt van Google Ads, heeft gemerkt dat er de laatste maanden een hoop veranderingen doorgevoerd zijn. Performance Max is er daar een van. In het begin was dit voor velen nogal een ding, als adverteerder waren er namelijk weinig mogelijkheden om de advertenties in te stellen en te optimaliseren. Inmiddels heeft Google een aantal aanpassingen doorgevoerd en is er meer mogelijk. Dit gaat voor nu alleen om shopping- en lokale advertenties. 

Kun jij aan de slag met deze trends? Ik kijk graag met je mee wanneer je er niet uitkomt. Spreken we elkaar snel? 

Contact opnemen
Liever gewoon bellen?
Contactformulier
Relevante blog(s)

Aanvragen

Nooit meer wat missen? Aanmelden nieuwsbrief
Tekst Certificeringen

Verstand van wat we doen

Bekijk onze certificeringen

Designpro.nl logo
Designpro.nl
designpro-is-google-partner
Gecertificeerd Google Partner

Gecertificeerd Google Partner

Bij Designpro zijn we trots op onze status als Google partner, een erkenning die onze toewijding...

Meer info
designpro-specialist-in-bing-ads
Bing ads accredited profesional

Bing ads accredited profesional

Meer info
leadinfo-logo
Leadinfo Partner

Leadinfo Partner

Meer info
downloadbelco-logo
Belco Partner

Belco Partner

Meer info
mollie-logo
Mollie Partner

Mollie Partner

Meer info
microsoft365-logo
Microsoft 365 Partner

Microsoft 365 Partner

Meer info
spotler_logo
Spotler

Spotler

Meer info

Wat zeggen onze klanten over Designpro

Bekijk onze recensies en hun project!

shutterstock_641138056
shutterstock_1416483638
shutterstock_355428872
  • 27 jaar Actief op het web
  • 3200 + Klanten gingen u voor
  • 8500 + Websites gerealiseerd
Informatie aanvragen

© 2024 Designpro.nl | Alle rechten voorbehouden

Powered by Dynacontent, het CMS systeem van Designpro

Stel hier je vraag!

Of neem contact met ons op via: