Verstand van wat we doen
Bekijk onze certificeringen
Het jaar is voorbijgevlogen, echt bizar. Als je onze blogs al wat langer leest, dan zie je dat dit een terugkerend thema voor mij is en dat ik altijd zeg dat het jaar zo snel is gegaan. Ze zeggen ook hoe ouder je wordt, hoe sneller de tijd gaat. Toen ik wat jonger was, geloofde ik dat niet en vond ik het vooral vervelend als mensen dat zeiden. Alsof je leeftijd iets te maken heeft met de snelheid van de tijd, maar het is echt zo. Helaas... Goed nu we het ´oh het gaat allemaal zo snel´ stukje gehad hebben, gaan we kijken naar wat 2023 ons gaat brengen. Je weet inmiddels dat de veranderingen in de onlinewereld ontzettend snel gaan. Je zou haast kunnen zeggen dat we beter een blog kunnen schrijven over wat de volgende maand ons brengt. Voor nu pikken we de hoofdtrends op het gebied van SEO eruit en vertel ik je graag waar je rekening mee moet houden en hoe je zelf op bepaalde trends kunt inspelen.
De SEO-voorspellingen van 2022, zijn ze uitgekomen? Daar kunnen we kort over zijn, ja. En niet alleen zijn de ontwikkelingen die we in 2022 op het gebied van SEO doorgemaakt hebben, belangrijk voor dat jaar. Ook komend jaar is het belangrijk om je te blijven focussen op:
Bewegend beeld trekt nu eenmaal meer aandacht dan foto's. Ook hier hebben we al veel content over geschreven. Lees bijvoorbeeld de blog over TikTok en hoe je dit kunt inzetten B2B of wat Instagram Reels zijn en wat de waarde hiervan is voor jouw bedrijf.
Benieuwd hoe wij bewegend beeld inzetten voor Designpro? Bekijk onze TikTok en Instagram voor wat inspiratie. Wil je hier mee over weten? Neem dan contact op, ik help je graag verder.
Ik benoemde net al kort dat de trends en voorspellingen van 2022 ook voor 2023 weer van toepassing zijn. Zeker wanneer je regelmatig aan je site werkt en nieuwe content plaatst, blijf je relevant voor Google en zul je die hoge positie behouden. Doe je lang niks, dan kan het goed zijn dat je voor Google niet meer interessant bent en zult zakken en hoe verder je zakt qua positie, hoe minder Google-zoekers er naar jouw website zullen doorklikken.
Soort klant is koning, maar hierbij richt je je site zo in dat deze voor de bezoekers fijn is om te gebruiken. Eerder schreven we voornamelijk teksten om goed vind- en zichtbaar te zijn in de zoekresultaten van de zoekmachines, maar al enige tijd schrijven we de teksten zo dat deze ook voor bezoekers plezierig zijn om te lezen. Je wilt natuurlijk dat een bezoeker een bepaalde acties onderneemt wanneer hij op jouw site terechtgekomen is. Dit kan zijn het doen van een aankoop, het aanvragen van een offerte, maar ook simpelweg doorklikken naar een volgende pagina. Dit laatste is vooral het geval bij een informatieve website.
Wanneer je een tekst gaat schrijven, vraag je dan altijd eerst af: Wat is het doel van de tekst. Wil je de bezoeker vooral informeren, geef dan antwoord op veel gestelde vragen. Wil je dat de bezoeker een offerte aanvraagt, maak dan gebruik van CTA-buttons. Wil je dat er een aankoop wordt gedaan, zorg dan dat je een gebruiksvriendelijke webshop hebt en dat je producten BOVEN je tekst staan. Niemand heeft tegenwoordig nog zin om te scrollen.
Hier vind je nog meer tips over het schrijven van begrijpelijke teksten.
Wat linkbuidling is en wat je kunt doen wanneer je linkbuildingstrategie niet werkt, heb ik al eerder verteld. Hierbij wil ik nogmaals benadrukken dat het echt niet gaat om de hoeveelheid links die je hebt, maar om de kwaliteit hiervan. Het gaat om het opbouwen van autoriteit en dit doe je alleen wanneer er links geplaatst worden op websites die voor jouw bedrijf interessant zijn. Ook het plaatsen van interne links is een must. Zo voorkom je dubbele content op je website (Google wordt hier namelijk niet gelukkig van) en kan een bezoeker gemakkelijk doorklikken naar relevante informatie. Heb jij al gelikt op een van de linkjes in deze blogs?
Tegenwoordig wordt er niet alleen maar gekeken naar de metagegevens van jouw site, wanneer een Google-zoeker een keuze moet maken uit de zoekresultaten. Met structured data kun je belangrijke informatie meegeven die Google uitleest bij het filteren van de resultaten van een zoekopdracht. Lees hier welke informatie Google relevant vindt.
Ga zelf aan de slag en houd je site up-to-date. Geen tijd voor? Schakel onze experts in.
Ik ben via Google bij Designpro terechtgekomen. Wat direct aansprak was de professionele uitstraling. Na het eerste contact ben ik de samenwerking aangegaan met Designpro, de medewerkers van Designpro denken graag met je mee en ik ben zeer te spreken over de service die Designpro verleent. Er wordt snel geschakeld en mijn wensen worden snel en goed opgepakt. Wat ik ook echt handig vind, is het systeembeheer, de content vullen kan ik zelf waardoor ik niet telkens contact op hoef te nemen met de websitebouwer. Designpro krijgt van mij een dik verdiende 9.
Wij zijn bij Designpro terecht gekomen omdat wij een lokaal bedrijf zochten met kennis van het inrichten van websites.
Onze opdracht voor Designpro was om een website te bouwen, die modern en slank was. Dat wil zeggen met adequate informatie maar zonder overbodige ballast. Dat is prima gelukt. De website is overzichtelijk en door ons, als relatieve leken, makkelijk te beheren.
De samenwerking met Designpro is prima; de lijntjes zijn kort en er is persoonlijke aandacht over en weer.
Wij bevelen Designpro van harte aan.
Onze website is ontworpen en gerealiseerd door Designpro, de keuze om ook online marketing bij Designpro onder te brengen was snel gemaakt. In onze branche hebben we naam gemaakt, ons doel is dan ook om onze naamsbekendheid in tact te houden. Daarnaast willen we ook goed gevonden worden door particulieren.
Na een start met lager resultaat kunnen we zeggen dat het de goede kant op gaat en we gevonden worden! Designpro heeft zich vanaf dag 1 ingezet voor ons en daar zijn we dan ook heel blij mee. De samenwerking vinden wij nu heel goed tot bijna perfect te noemen. Het valt ons op dat degene die ons bezoekt heel goed bekend is met de materie, en de dienst verleent op uiterst gepaste wijze. Acties die besproken zijn, worden meteen ondernomen en doorgezet. Ga zo door! - Onder druk de Beste!