Verstand van wat we doen
Bekijk onze certificeringen
Wanneer we over SEO spreken, dan hebben we het vaak over de vind- en zichtbaarheid van een website of webshop in de zoekmachines. Google is de grootste speler op de markt, dus teksten worden dan ook geschreven volgens de richtlijnen van dit platform. Gezien de veranderende markt en de verschuiving naar andere platformen, zoals Instagram en TikTok, is het belangrijk dat we ons niet alleen meer focussen op de traditionele SEO. In deze blog neem ik je mee naar de wereld van social media en geef ik je een aantal tips voor meer zichtbaarheid op deze platformen.
Hoe vaak weet jij het antwoord niet op een vraag en stel je die vervolgens aan Google? Ik regelmatig kan ik je vertellen. Het mooie aan de technologie achter Google; hoe je je vraag ook intypt in de zoekbalk, je krijgt altijd een antwoord. We zien dus ook met de jaren dat de manier van zoeken sterk veranderd is. Een Google-zoeker gebruikt steeds vaker een vraag in zijn zoekopdracht en het is daarom ook erg belangrijk om dit als titels in de teksten op jouw website of webshop te gebruiken. Lees hier meer tips voor het schrijven van een webtekst.
Zoals hierboven omschreven is de meest traditionele manier van zoeken en sinds de populariteit van verschillende platformen, flink verouderd. Stel je voor, je wilt op vakantie naar Italië, Rome om precies te zijn. Je bent er nog nooit geweest, maar hebt van vrienden gehoord dat het erg mooi is. Je gaat naar Google en zoekt naar: Rome. De afbeeldingen die je te zien krijgt zijn oké, maar je wordt er niet heel enthousiast van. Het lijkt wel alsof het Colosseum het enige is dat de moeite waard is om te bezoeken. Jammer, je had er meer van verwacht.
Maar... je geeft niet op. Je ziet op Instagram en TikTok tegenwoordig veel foto's en filmpjes langskomen van vakantiebestemmingen, dus je waagt nog een poging op die kanalen.
Op Instagram gebruiken we #rome en we zien gelijk al veel meer van wat Rome te bieden heeft. Verschillende bezienswaardigheden, lekker eten. Ik word gelijk enthousiast en bekijk een aantal berichten en schrijf gelijk wat tips op van mensen die ook in Rome zijn geweest of er zelfs wonen.
Laten we toch nog even spieken op TikTok.
Hier gebruiken we ook #rome. Helemaal leuk! Ik stuit direct op een aantal filmpjes over mooie bezienswaardigheden en activiteiten om te ondernemen, restaurants waar je lekker kunt eten en ook nog een aantal feitjes over de stad. Ik weet het zeker, deze vakantie gaan we naar Rome!
En nu hebben we alleen nog maar een potentiële vakantie opgezocht, maar dit geldt natuurlijk voor uiteenlopende onderwerpen en vragen die je hebt. Google, of een andere zoekmachine, is niet meer de enige manier om informatie in te winnen. De mogelijkheden zijn eindeloos en ik vertel je graag hoe je dit voor jouw bedrijf kunt inzetten.
En voor wie nog steeds denkt dat bijvoorbeeld TikTok of Instagram alleen voor Millennials en de Gen Z generatie is. Localiq zocht het uit en heeft een overzicht gemaakt van wat er elke minuut van de dag in de onlinewereld gebeurt. En daar zien we duidelijk de Google geen grote speler meer is.
Houd ALTIJD in gedachten, dat je echt niet aanwezig hoeft te zijn op elk kanaal. Het kan goed zijn dat een bepaald kanaal niet bij jouw bedrijf of jouw doelgroep past. Bedenk je daarnaast ook, hoe meer exposure op verschillende kanalen, hoe meer tijd je erin moet steken. Want met half werk, bereik je niet de resultaten waar je op hoopt.
Dat gezegd hebbende, gaan we over tot de orde van de dag en de reden dat je deze blog leest: de tips!
Geen paniek! Ik snap als geen ander dat dit wederom weer veel (nieuwe) informatie is en je door de bomen het bos niet meer ziet. Er zijn ook onwijs veel mogelijkheden en we helpen je graag bij het maken van de juiste keuze. Hulp nodig? Neem dan contact met ons op. Zelf al wat meer inspiratie opdoen? Lees dan onze blog over het kiezen van het juiste kanaal voor jouw doelgroep.
Ik ben via Google bij Designpro terechtgekomen. Wat direct aansprak was de professionele uitstraling. Na het eerste contact ben ik de samenwerking aangegaan met Designpro, de medewerkers van Designpro denken graag met je mee en ik ben zeer te spreken over de service die Designpro verleent. Er wordt snel geschakeld en mijn wensen worden snel en goed opgepakt. Wat ik ook echt handig vind, is het systeembeheer, de content vullen kan ik zelf waardoor ik niet telkens contact op hoef te nemen met de websitebouwer. Designpro krijgt van mij een dik verdiende 9.
Er bestond al wel een oude website, of eigenlijk slechts een onderdeel van een portal, voor onze mooie camping in Noorwegen. Dit voldeed natuurlijk niet aan onze wensen. We wilden hiervoor dan ook graag een eigen website hebben. Op advies van een bevriende collega kwamen wij bij Designpro uit voor de realisatie van deze website.
Het ontwerp is gebaseerd op een ontwerp van een andere kennis van mij, deze is goed overgenomen en aangevuld waar nodig door Jasper van Designpro. We hebben dan ook veel direct contact gehad met deze Front-end developer, wat leidde tot het huidige resultaat. Onze complimenten over het resultaat. Wij zijn 100% blij! Een 9 is dan ook minimaal ons cijfer.
Wij zijn bij Designpro terecht gekomen omdat wij een lokaal bedrijf zochten met kennis van het inrichten van websites.
Onze opdracht voor Designpro was om een website te bouwen, die modern en slank was. Dat wil zeggen met adequate informatie maar zonder overbodige ballast. Dat is prima gelukt. De website is overzichtelijk en door ons, als relatieve leken, makkelijk te beheren.
De samenwerking met Designpro is prima; de lijntjes zijn kort en er is persoonlijke aandacht over en weer.
Wij bevelen Designpro van harte aan.
Onze website is ontworpen en gerealiseerd door Designpro, de keuze om ook online marketing bij Designpro onder te brengen was snel gemaakt. In onze branche hebben we naam gemaakt, ons doel is dan ook om onze naamsbekendheid in tact te houden. Daarnaast willen we ook goed gevonden worden door particulieren.
Na een start met lager resultaat kunnen we zeggen dat het de goede kant op gaat en we gevonden worden! Designpro heeft zich vanaf dag 1 ingezet voor ons en daar zijn we dan ook heel blij mee. De samenwerking vinden wij nu heel goed tot bijna perfect te noemen. Het valt ons op dat degene die ons bezoekt heel goed bekend is met de materie, en de dienst verleent op uiterst gepaste wijze. Acties die besproken zijn, worden meteen ondernomen en doorgezet. Ga zo door! - Onder druk de Beste!