Verstand van wat we doen
Bekijk onze certificeringen
Nog twee maanden en dan is 2021 alweer voorbij. Voor mijn gevoel is het jaar echt voorbijgevlogen. Twee keer knipperen en het is al eind oktober. Met (alweer) zo’n gek jaar, valt het op dat online marketing nog steeds onwijs aan het groeien is. Social media is daar een onderdeel van. Eerder ging je nog naar de winkel om een lekkere warme jas voor de winter te kopen, nu bestel je deze makkelijk via een advertentie die je voorbij hebt zien komen op Instagram. Daarnaast is het ook steeds makkelijker om online te betalen, drie keer klikken en de volgende dag ontvang je al die winterjas, een paar schoenen en die drie truitjes waar je eigenlijk over twijfelde. Ach, als het niets is stuur je het ook zo weer terug. Daarvoor moet je dan toch echt de deur uit. Of niet? Tegenwoordig kun je ook een afspraak maken bij de bezorgdienst, zodat ze jouw pakketje weer op komen halen. En dit allemaal online vanaf de bank.
Het lijkt me nu wel duidelijk dat de onlinewereld en daarmee social media in dit tijdperk niet meer weg te denken zijn! Goed, wat zijn de trends van 2022 en hoe kun jij hierop inspelen?
Eigenlijk is dit een nieuwe benaming voor de term ‘influencers’ die we al eerder gehoord hebben. Zij die content creëren als beroep. De diverse social mediakanalen hebben het mogelijk gemaakt voor deze groep mensen om via het platform hun geld te verdienen. Heb je niet het budget om een content creator in te schakelen? Zorg er dan voor dat jouw medewerkers het vaste gezicht worden op de social mediakanalen van jouw bedrijf. Dit zorgt voor meer binding met het bedrijf en hierdoor zul je uiteindelijk jouw online doelen behalen!
Ook dit jaar zal TikTok een enorme groei doormaken. Andere platformen, zoals Facebook, krijgen het daardoor steeds lastiger. Door deze groei en de problemen die het met zich meebrengt, heeft de wereld een nieuwe zondebok gevonden. Een tech-zondebok wel genoemd, de rechtszaken zullen zich dan ook blijven opstapelen. Niet verrassend dus in vergelijking met vorig jaar.
Al eerder schreven we een blog over een wereld zonder third-party cookies en hoe je hier als bedrijf op in kunt spelen. Dit heeft ook invloed op jouw advertenties via social media. Gelukkig kun je door targeting gemaakt met demografische gegevens, interesseprofielen en gedrag jouw doelgroep toch bereiken. Ook de grote kanalen als Snapchat en Facebook zijn al bezig met het ontwikkelen van targetingmogelijkheden.
En dat bedoelen we letterlijk. TikTok, het op voice gerichte platform, is de winnaar van 2021. Voice maakt vanaf nu een onmisbaar onderdeel uit van social media. Denk hierbij niet alleen aan filmpjes die je opneemt en plaatst op jouw social mediakanalen, maar ook aan bijvoorbeeld podcasts. Is dit interessant voor jouw bedrijf? Laat je dan horen via social media. Dit zorgt voor meer interacties als likes en reacties.
Zoals ik in de introductie al aangaf, het verkopen van jouw producten via social media wordt steeds gemakkelijker. De consument is hier inmiddels al aangewend. Dit heeft ook te maken met het last-click-conversiemodel van Google en de ontwikkeling hiervan. Er zijn drie belangrijke ontwikkelingen op dit gebied:
Zoals je hebt gelezen in deze blog is social media tegenwoordig niet meer weg te denken uit jouw social mediastrategie. De kanalen, maar ook de content blijft zich ontwikkelen en het is belangrijk om met jouw bedrijf hierop in te spelen. Ben je benieuwd wat de kansen zijn voor jouw organisatie? Neem dan contact op met een van onze online marketing specialisten. Wij helpen je graag met het behalen van jouw online doelen!
Ik ben via Google bij Designpro terechtgekomen. Wat direct aansprak was de professionele uitstraling. Na het eerste contact ben ik de samenwerking aangegaan met Designpro, de medewerkers van Designpro denken graag met je mee en ik ben zeer te spreken over de service die Designpro verleent. Er wordt snel geschakeld en mijn wensen worden snel en goed opgepakt. Wat ik ook echt handig vind, is het systeembeheer, de content vullen kan ik zelf waardoor ik niet telkens contact op hoef te nemen met de websitebouwer. Designpro krijgt van mij een dik verdiende 9.
Er bestond al wel een oude website, of eigenlijk slechts een onderdeel van een portal, voor onze mooie camping in Noorwegen. Dit voldeed natuurlijk niet aan onze wensen. We wilden hiervoor dan ook graag een eigen website hebben. Op advies van een bevriende collega kwamen wij bij Designpro uit voor de realisatie van deze website.
Het ontwerp is gebaseerd op een ontwerp van een andere kennis van mij, deze is goed overgenomen en aangevuld waar nodig door Jasper van Designpro. We hebben dan ook veel direct contact gehad met deze Front-end developer, wat leidde tot het huidige resultaat. Onze complimenten over het resultaat. Wij zijn 100% blij! Een 9 is dan ook minimaal ons cijfer.
Wij zijn bij Designpro terecht gekomen omdat wij een lokaal bedrijf zochten met kennis van het inrichten van websites.
Onze opdracht voor Designpro was om een website te bouwen, die modern en slank was. Dat wil zeggen met adequate informatie maar zonder overbodige ballast. Dat is prima gelukt. De website is overzichtelijk en door ons, als relatieve leken, makkelijk te beheren.
De samenwerking met Designpro is prima; de lijntjes zijn kort en er is persoonlijke aandacht over en weer.
Wij bevelen Designpro van harte aan.
Onze website is ontworpen en gerealiseerd door Designpro, de keuze om ook online marketing bij Designpro onder te brengen was snel gemaakt. In onze branche hebben we naam gemaakt, ons doel is dan ook om onze naamsbekendheid in tact te houden. Daarnaast willen we ook goed gevonden worden door particulieren.
Na een start met lager resultaat kunnen we zeggen dat het de goede kant op gaat en we gevonden worden! Designpro heeft zich vanaf dag 1 ingezet voor ons en daar zijn we dan ook heel blij mee. De samenwerking vinden wij nu heel goed tot bijna perfect te noemen. Het valt ons op dat degene die ons bezoekt heel goed bekend is met de materie, en de dienst verleent op uiterst gepaste wijze. Acties die besproken zijn, worden meteen ondernomen en doorgezet. Ga zo door! - ​​​​​​Onder druk de Beste!