slideshow cover gray slideshow cover gray
Ga terug
DesignPro-KristelvanDijk-Portret 3a
Lisanne van Zwienen
14 december 2017
4 min. lees plezier
Designpro.nl

Tips voor bedrijven in 2018

Er zijn weer een hoop nieuwtjes en tips om te bespreken als het gaat om (E-)commerce. Tegenwoordig willen steeds meer mensen spreken van gewoon ''Commerce'', omdat deze werelden steeds vaker samensmelten. 

Laten wij beginnen met wat grappigs, de allereerste streamstore (mogelijk van de wereld). Een kaaswinkel, die 5 dagen even in plaats van klanten te begroeten in de winkel, de klant begroet door in de camera te kijken. Hij gaf toelichting via de camera en liet klanten zo hun kaas bestellen. Zou dit mogelijk de toekomst zijn? Het is vooralsnog een leuke actie. 

Het werkte ook nog eens, zijn verkoop ging sterk vooruit! Zij hebben 513 klanten mogen helpen in 1 week, voor 500kg aan kaas! Ook kwam er veel media aandacht voor, 56 duizend unieke bezoekers en zelfs vragen uit China. 

Dit is gelijk een mooie opening naar hoeveel er online gekocht wordt. Dit cijfer blijft elk jaar groeien, waar vorig jaar de conversie nog vrij laag was voor mobiele apparaten (denk aan even kijken wat iets kost op mobiel en vervolgens op de computer bestellen) is dit nu ook gestegen. 

En we hebben nog meer statistieken want Thuiswinkel.org heeft ook een mooie infographic gemaakt, waarin alles staat beschreven dat je over dit onderwerp moet weten. 

(Klik voor grotere versie) Bron: spotler.com

Het percentage dat online aankopen doet via mobiel is dus gestegen maar nog steeds niet meer dan 10% van alle aankopen. Het is dus ook aannemelijk dat veel mensen onderzoek doen/informatie zoeken op hun mobiele apparaten en bestellen op een ander apparaat. 

Alles personaliseren

Een bekende maar nog steeds zeer relevant: Personaliseren. In plaats van ''de klant'' kan je de bezoeker aanspreken met ''Welkom terug Emma''. Of wanneer je een nieuwsbrief verstuurt, je dan niet een algemene titel invult maar [KLANTNAAM]  o.i.d. om dit automatisch te laten vervangen door de naam die ingevuld is bij het inschrijven. ''Hey Emma, had je deze trends al gezien?'' 

Mensen voelen zich sneller verbonden met je bedrijf wanneer ze aangesproken worden met hun naam, een soort herkenning. ''Ah leuk, ze weten mijn naam nog'' 


Ja, zoiets. Alleen dan online.

Offline bezoekers meten?

Dit is moeilijk. Stel jij ziet een advertentie en je koopt niets maar je houd het wel heel de week in je achterhoofd en op zaterdag ga je naar de winkel toe en koop je het. Tsja, hoe ga je dit bijhouden als bedrijf?

Het antwoord: Kortingscodes of bijvoorbeeld QR-codes. Deze kan men dan scannen bij de kassa, zodat u toch weet dat deze via een advertentie binnen gekomen is. Uiteraard kunt u dan per advertentie verschillende codes instellen. Dit is een goede om te onthouden omdat wanneer er zowel een winkel als een webwinkel is, het belangrijk is om te zien waar de lead vandaan komt (zo weet je welke investering zin heeft).

Singles day, black friday, cyber monday!?

Jazeker, de nieuwe feestdagen overgewaaid van Amerika. Deze dagen zorgen voor een enorme omzetboost, kijk bijvoorbeeld naar Bol.com. Die heeft naar eigen zeggen de ''drukste zaterdag'' beleefd. 

Maar ook de al bekende feestdagen zijn dure weken, gelukkig betalen Sinterklaas en de Kerstman die ;-)

Wat kan je hier dus van leren? Heel simpel. Ga mee met de nieuwste trends op het gebied van ''bekende dagen'' en je bent al een heel eind. Mensen vinden het prachtig om te lezen/zien wat er in de aanbieding is, zelfs als ze niet kopen

Google Attribution 

Meer zicht op hoe de klant daadwerkelijk op de website gekomen is voorafgaand van een aankoop? Google lanceert begin 2018 een nieuwe tool genaamd ''Attribution'' die nu nog in Beta is. 

Het doel hiervan is om zoveel mogelijk inzicht te verkrijgen in het ''pad'' dat uw (mogelijke) klant bewandelt. Het nu bekende ''last click attribution'' is de een-na-laatste pagina voor een aankop, waar je soms waardevolle en soms totaal geen waardevolle informatie uit kan halen is dan dus verleden tijd. Houd dit in de gaten! 

Online bestellen en bezorging

Het bezorgen van een pakketje, het is lastig om dit te plannen op een moment wanneer dit voor iedereen uitkomt. De een kan overdag, de ander is alleen 's avonds thuis en als iedereen alleen 's avonds thuis is dan kan de bezorger weer niet op tijd leveren. Amazon denkt daar de oplossing voor te hebben, de Amazon Key. Een soort digitale sleutel tot je huis, zodat ze het pakketje even binnen zetten voor je. Zou dit de toekomst zijn? Het gaat wel ten koste van privacy! 

Verder is bijvoorbeeld ''same day delivery'' (zelfde dag bezorging) heel populair in de steden, het bestellen van je pakket en het dezelfde dag ergens ophalen. Ook voor kleine bedrijven is dit al mogelijk, je betaalt dan per pakket en je kan zelf kiezen of je dit doorberekend naar de klant. 

Voor meer informatie over ''same day delivery'' kan je hier terecht 

Lees je nu nog steeds? Geweldig! Als je meer informatie wilt betreffende deze onderwerpen of jouw website GRATIS wilt laten beoordelen door ons, klik dan snel op de knop hieronder!

Website check
 

Extra bron vermelding:
Mediaweb
Yoast
Thuiswinkel

Reacties

Lees de reacties op Tips voor bedrijven in 2018

(Nog) geen reactie(s), wees de eerste!
Reageren

Laat een reactie achter

Reageren

Het e-mailadres niet wordt niet getoond op de website.

Laat een reactie achter

Contact opnemen
Liever gewoon bellen?
Contactformulier
Relevante blog(s)

Aanvragen

Nooit meer wat missen? Aanmelden nieuwsbrief
Tekst Certificeringen

Verstand van wat we doen

Bekijk onze certificeringen

Designpro.nl logo
Designpro.nl
designpro-is-google-partner
Google partner

Google partner

Meer info
designpro-specialist-in-bing-ads
Bing ads accredited profesional

Bing ads accredited profesional

Meer info

Wat zeggen onze klanten over Designpro

Bekijk onze recensies en hun project!

shutterstock_641138056
shutterstock_1416483638
shutterstock_355428872
  • 24 jaar Actief op het web
  • 2250 + Klanten gingen u voor
  • 6200 + Websites gerealiseerd
Informatie aanvragen

© 2020 Designpro.nl | Alle rechten voorbehouden

Powered by Dynacontent, het CMS systeem van Designpro