Verstand van wat we doen
Bekijk onze certificeringen
Er zijn weer een hoop nieuwtjes en tips om te bespreken als het gaat om (E-)commerce. Tegenwoordig willen steeds meer mensen spreken van gewoon ''commerce'', omdat deze werelden steeds vaker samensmelten.
Laten we beginnen met wat grappigs, de allereerste streamstore (mogelijk van de wereld). Een kaaswinkel, die 5 dagen even in plaats van klanten te begroeten in de winkel, de klant begroet door in de camera te kijken. Hij gaf toelichting via de camera en liet klanten zo hun kaas bestellen. Zou dit mogelijk de toekomst zijn? Het is vooralsnog een leuke actie.
Het werkte ook nog eens, zijn verkoop ging sterk vooruit! Zij hebben 513 klanten mogen helpen in één week, voor 500kg aan kaas! Ook kwam er veel media-aandacht voor, 56 duizend unieke bezoekers en zelfs vragen uit China.
Dit is gelijk een mooie opening naar hoeveel er online gekocht wordt. Dit cijfer blijft elk jaar groeien, waar vorig jaar de conversie nog vrij laag was voor mobiele apparaten (denk aan even kijken wat iets kost op mobiel en vervolgens op de computer bestellen) is dit nu ook gestegen.
En we hebben nog meer statistieken, want Thuiswinkel.org heeft ook een mooie infographic gemaakt, waarin alles staat beschreven wat je over dit onderwerp moet weten.
(Klik voor grotere versie) Bron: spotler.com
Het percentage dat online aankopen doet via mobiel is dus gestegen, maar nog steeds niet meer dan 10% van alle aankopen. Het is dus ook aannemelijk dat veel mensen onderzoek doen/ informatie zoeken op hun mobiele apparaten en bestellen op een ander apparaat.
Een bekende, maar nog steeds zeer relevant: Personaliseren. In plaats van ''de klant'' kan je de bezoeker aanspreken met ''Welkom terug Emma''. Of wanneer je een nieuwsbrief verstuurt, je dan niet een algemene titel invult maar [KLANTNAAM] o.i.d. om dit automatisch te laten vervangen door de naam die ingevuld is bij het inschrijven. ''Hey Emma, had je deze trends al gezien?''
Mensen voelen zich sneller verbonden met je bedrijf wanneer ze aangesproken worden met hun naam, een soort herkenning. ''Ah leuk, ze weten mijn naam nog''
Ja, zoiets. Alleen dan online.
Dit is moeilijk. Stel jij ziet een advertentie en je koopt niets, maar je houdt het wel heel de week in je achterhoofd. Op zaterdag ga je naar de winkel toe en koop je het toch. Tsja, hoe ga je dit bijhouden als bedrijf?
Het antwoord: kortingscodes of bijvoorbeeld QR-codes. Deze kan men dan scannen bij de kassa, zodat je toch weet dat deze klant via een advertentie binnen gekomen is. Uiteraard kun je dan per advertentie verschillende codes instellen. Dit is een goede manier om te onthouden, want wanneer er zowel een winkel als een webwinkel is, is het belangrijk om te zien waar de lead vandaan komt (zo weet je welke investering zin heeft).
Jazeker, de nieuwe feestdagen overgewaaid van Amerika. Deze dagen zorgen voor een enorme omzetboost, kijk bijvoorbeeld naar Bol.com. Die heeft naar eigen zeggen de ''drukste zaterdag'' beleefd.
Maar ook de al bekende feestdagen zijn dure weken, gelukkig betalen Sinterklaas en de Kerstman die ;-)
Wat kun je hier dus van leren? Heel simpel. Ga mee met de nieuwste trends op het gebied van ''bekende dagen'' en je bent al een heel eind. Mensen vinden het prachtig om te zien wat er in de aanbieding is, zelfs als ze niet kopen.
Meer zicht op hoe de klant daadwerkelijk op de website gekomen is voorafgaand aan een aankoop? Google heeft een tool genaamd ''Attribution'' die nu nog in Beta is.
Het doel hiervan is om zoveel mogelijk inzicht te verkrijgen in het ''pad'' dat jouw (mogelijke) klant bewandelt. Het nu bekende ''last click attribution'' is de een-na-laatste pagina voor een aankoop, waar je soms waardevolle en soms totaal geen waardevolle informatie uit kan halen, is dan dus verleden tijd. Houd dit in de gaten!
Het bezorgen van een pakketje, het is lastig om dit te plannen op een moment wanneer dit voor iedereen uitkomt. De een kan overdag, de ander is alleen 's avonds thuis en als iedereen alleen 's avonds thuis is, kan de bezorger weer niet op tijd leveren. Amazon denkt daar de oplossing voor te hebben, de Amazon Key. Een soort digitale sleutel tot je huis, zodat ze het pakketje even binnen zetten voor je. Zou dit de toekomst zijn? Het gaat wel ten koste van je privacy!
Verder is bijvoorbeeld ''same day delivery'' (zelfde dag bezorging) heel populair in de steden, het bestellen van je pakket en het dezelfde dag ergens ophalen. Ook voor kleine bedrijven is dit al mogelijk, je betaalt dan per pakket en je kunt zelf kiezen of je dit doorberekend naar de klant.
Voor meer informatie over ''same day delivery'' kun je hier terecht.
Lees je nu nog steeds? Geweldig! Als je meer informatie wilt betreffende deze onderwerpen of jouw website GRATIS wilt laten beoordelen door ons, klik dan snel op de knop hieronder!
Ontwikkelingen blijven komen en gaan. Misschien schat je in dat een bepaalde trend niet standhoudt, terwijl die uiteindelijk onmisbaar is geworden, of andersom. Het is daarom belangrijk om op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen binnen jouw branche. Zo blijven wij ook op de hoogte van trends en ontwikkelingen op het gebied van online marketing en websites, door webinars te volgen, blogs te lezen en hier ook voor in te schrijven. Je wil toch niet achterlopen?
Ik ben via Google bij Designpro terechtgekomen. Wat direct aansprak was de professionele uitstraling. Na het eerste contact ben ik de samenwerking aangegaan met Designpro, de medewerkers van Designpro denken graag met je mee en ik ben zeer te spreken over de service die Designpro verleent. Er wordt snel geschakeld en mijn wensen worden snel en goed opgepakt. Wat ik ook echt handig vind, is het systeembeheer, de content vullen kan ik zelf waardoor ik niet telkens contact op hoef te nemen met de websitebouwer. Designpro krijgt van mij een dik verdiende 9.
Er bestond al wel een oude website, of eigenlijk slechts een onderdeel van een portal, voor onze mooie camping in Noorwegen. Dit voldeed natuurlijk niet aan onze wensen. We wilden hiervoor dan ook graag een eigen website hebben. Op advies van een bevriende collega kwamen wij bij Designpro uit voor de realisatie van deze website.
Het ontwerp is gebaseerd op een ontwerp van een andere kennis van mij, deze is goed overgenomen en aangevuld waar nodig door Jasper van Designpro. We hebben dan ook veel direct contact gehad met deze Front-end developer, wat leidde tot het huidige resultaat. Onze complimenten over het resultaat. Wij zijn 100% blij! Een 9 is dan ook minimaal ons cijfer.
Wij zijn bij Designpro terecht gekomen omdat wij een lokaal bedrijf zochten met kennis van het inrichten van websites.
Onze opdracht voor Designpro was om een website te bouwen, die modern en slank was. Dat wil zeggen met adequate informatie maar zonder overbodige ballast. Dat is prima gelukt. De website is overzichtelijk en door ons, als relatieve leken, makkelijk te beheren.
De samenwerking met Designpro is prima; de lijntjes zijn kort en er is persoonlijke aandacht over en weer.
Wij bevelen Designpro van harte aan.
Onze website is ontworpen en gerealiseerd door Designpro, de keuze om ook online marketing bij Designpro onder te brengen was snel gemaakt. In onze branche hebben we naam gemaakt, ons doel is dan ook om onze naamsbekendheid in tact te houden. Daarnaast willen we ook goed gevonden worden door particulieren.
Na een start met lager resultaat kunnen we zeggen dat het de goede kant op gaat en we gevonden worden! Designpro heeft zich vanaf dag 1 ingezet voor ons en daar zijn we dan ook heel blij mee. De samenwerking vinden wij nu heel goed tot bijna perfect te noemen. Het valt ons op dat degene die ons bezoekt heel goed bekend is met de materie, en de dienst verleent op uiterst gepaste wijze. Acties die besproken zijn, worden meteen ondernomen en doorgezet. Ga zo door! - Onder druk de Beste!