Verstand van wat we doen
Bekijk onze certificeringen
De afgelopen jaren heeft Pinterest een flinke groei doorgemaakt. Het begon als een platform voor met name moodboards, maar tegenwoordig is het zó veel meer dan dat. In deze blog vertellen wij je wat voor veranderingen er zijn geweest en hoe je er als ondernemer leuk op in kunt spelen!
Maar wat voor onderdelen zijn er nu precies aangepast? Elk onderwerp zal ik uitgebreider bespreken in deze blog. Om te beginnen zijn er nu story Pins, dit is hetzelfde idee als Instagram Reels. Ook is er nu Pinterest Shopping toegevoegd, op deze manier kun je dus ook via Pinterest reclame maken en producten verkopen. Ten slotte is er Pinterest Trends toegevoegd, hiermee kun je kijken wat er wanneer op het platform gebeurt. Elk onderdeel beschrijf ik hieronder kort.
Laten we beginnen met Story Pins. Dit is hetzelfde idee als op de andere platformen zoals Instagram, Facebook en LinkedIn, maar er zijn een paar grote verschillen. Zo kun je Story Pins voor altijd opslaan op een board. Op deze manier is de Story niet weg na 24 uur. Voor de andere drie onderdelen is wat meer uitleg nodig, dus die vind je hieronder!
Bij het posten van een Story Pin is het mogelijk om een zogenoemde detail page toe te voegen. Op deze manier kun je informatie geven over bijvoorbeeld een product dat je laat zien in de Story Pin. Deze functie wordt ook nog versterkt door de ‘swipe up’ functie. Voor deze functie heb je op Instagram minimaal 10 000 volgers nodig, dit is niet nodig op Pinterest.
Story Pins zijn over het algemeen veel vaker te zien. Dit komt omdat het niet alleen te zien is op je eigen profiel, maar ook op de home feed, zoekresultaten en de today-page. Op deze manier word je dus ook steeds vaker gezien.
Op Story Pins gaat het namelijk om Inspirerende ideeën, terwijl het op Instagram en Facebook meer gaat om persoonlijke verhalen. Op deze manier kun je dus eventuele klanten op een hele andere manier inspireren om jouw product te kopen. Als het bij jouw bedrijf meer gaat om het product en niet de achterliggende gedachte is Pinterest misschien iets voor jou.
Het klinkt misschien alsof Pinterest net als Instagram veel reclame wilt plaatsen op het platform, maar dit is niet het geval. Het idee van Pinterest is namelijk: ‘Making every Pin shopable’. Ze willen het idee creëren dat je door een stad loopt en op die manier inspiratie en ideeën kunt opdoen. En misschien iets koopt op weg naar de uitgang van het ‘warenhuis’.
Als je gaat starten met reclame maken op Pinterest, moet je natuurlijk weten wat er gebeurd op het platform. Dit kan met Pinterest Trends. Je hebt toegang tot deze functie met een zakelijk account. Je kunt op deze manier goed bijhouden wanneer welke onderwerpen het meeste worden bekeken op het platform. Op deze manier kun je voor jezelf beslissen wanneer je iets wilt plaatsen. Ook is het handig voor het perfectioneren van je SEO strategie, je krijgt namelijk gerelateerde zoektermen te zien en daarbij hoe vaak ze worden opgezocht.
Na Google is ook Pinterest begonnen met het ontwikkelen van Pinterest Lens. Je kunt met deze functie een foto maken en uploaden, op deze manier krijg je producten en koop suggesties te zien die overeenkomen met het product op de foto.
Met Pinterest Lens kun je ook producten ‘passen’. Dit heet de ‘try-on’ functie. Met deze functie kun je zonnebrillen, haarkleuren en lipkleuren testen, gewoon met de camera van je telefoon.
Hoe mooi het ook allemaal klinkt, er zijn natuurlijk ook een paar nadelen van het adverteren op Pinterest. Zo gaat Pinterest met name over interieur, reizen, levensstijlen, mode, etc. Het kan zijn dat jouw bedrijf hier niet op gericht is en dat je dus niet de juiste doelgroep zult bereiken.
Het kan vervelend zijn dat je lang moet wachten voordat een advertentie online staat. Het kan namelijk best naar zijn om niet zeker te weten of je het goed hebt gedaan, het kan zomaar een dag duren. Ook bij wijzigingen van de advertentie kan dit lang duren.
Ben je ervan overtuigt dat reclame maken op Pinterest iets voor jouw bedrijf is? Dan ben je zeker niet de enige! Via Pinterest Ads kun je snel aan de slag gaan. Kom je er niet uit? Neem dan snel contact op zodat wij kunnen helpen met het maken van jouw advertenties!
Ik ben via Google bij Designpro terechtgekomen. Wat direct aansprak was de professionele uitstraling. Na het eerste contact ben ik de samenwerking aangegaan met Designpro, de medewerkers van Designpro denken graag met je mee en ik ben zeer te spreken over de service die Designpro verleent. Er wordt snel geschakeld en mijn wensen worden snel en goed opgepakt. Wat ik ook echt handig vind, is het systeembeheer, de content vullen kan ik zelf waardoor ik niet telkens contact op hoef te nemen met de websitebouwer. Designpro krijgt van mij een dik verdiende 9.
Er bestond al wel een oude website, of eigenlijk slechts een onderdeel van een portal, voor onze mooie camping in Noorwegen. Dit voldeed natuurlijk niet aan onze wensen. We wilden hiervoor dan ook graag een eigen website hebben. Op advies van een bevriende collega kwamen wij bij Designpro uit voor de realisatie van deze website.
Het ontwerp is gebaseerd op een ontwerp van een andere kennis van mij, deze is goed overgenomen en aangevuld waar nodig door Jasper van Designpro. We hebben dan ook veel direct contact gehad met deze Front-end developer, wat leidde tot het huidige resultaat. Onze complimenten over het resultaat. Wij zijn 100% blij! Een 9 is dan ook minimaal ons cijfer.
Wij zijn bij Designpro terecht gekomen omdat wij een lokaal bedrijf zochten met kennis van het inrichten van websites.
Onze opdracht voor Designpro was om een website te bouwen, die modern en slank was. Dat wil zeggen met adequate informatie maar zonder overbodige ballast. Dat is prima gelukt. De website is overzichtelijk en door ons, als relatieve leken, makkelijk te beheren.
De samenwerking met Designpro is prima; de lijntjes zijn kort en er is persoonlijke aandacht over en weer.
Wij bevelen Designpro van harte aan.
Onze website is ontworpen en gerealiseerd door Designpro, de keuze om ook online marketing bij Designpro onder te brengen was snel gemaakt. In onze branche hebben we naam gemaakt, ons doel is dan ook om onze naamsbekendheid in tact te houden. Daarnaast willen we ook goed gevonden worden door particulieren.
Na een start met lager resultaat kunnen we zeggen dat het de goede kant op gaat en we gevonden worden! Designpro heeft zich vanaf dag 1 ingezet voor ons en daar zijn we dan ook heel blij mee. De samenwerking vinden wij nu heel goed tot bijna perfect te noemen. Het valt ons op dat degene die ons bezoekt heel goed bekend is met de materie, en de dienst verleent op uiterst gepaste wijze. Acties die besproken zijn, worden meteen ondernomen en doorgezet. Ga zo door! - Onder druk de Beste!