Verstand van wat we doen
Bekijk onze certificeringen
De contactpagina is een belangrijke stap in de gebruikerservaring van jouw websitebezoeker. Dit is dé plek waar jouw websitebezoeker een conversie kan maken, als jij diegene hiertoe hebt kunnen verleiden. Ook al denk je dat de contactpagina misschien het minst interessantst is, is dit juist een belangrijke plek op de website. Als jouw websitebezoeker eraan denkt om contact met je op te nemen, bestaat de kans dat diegene naar de contactpagina gaat. Is jouw contactpagina niet te vinden, ziet het er niet mooi uit of weet de websitebezoeker niet wat er gebeurt als diegene zijn gegevens invult? Dan is de kans groot dat de websitebezoeker toch afhaakt en geen contact meer met je opneemt. In deze blog lees je wat er op een goede contactpagina staat, waardoor jij de websitebezoeker overhaalt om écht contact op te nemen!
Het is de bedoeling dat je je websitebezoeker op het contactformulier helpt om de keuze te maken om het formulier in te vullen. Sommigen hebben eenmaal een duwtje in de rug nodig, die jij graag wil geven! Wat zorgt er dan voor dat je websitebezoeker het contactformulier invult?
Er zijn ongetwijfeld ook bezoekers die niet staan te popelen om jouw contactformulier in te vullen. Misschien hebben zij er slechte ervaringen mee of geven ze eerder de voorkeur aan direct contact. Zet daarom ook altijd je e-mailadres en telefoonnummer op het contactformulier, zodat je de websitebezoeker zelf de keuze geeft via welke weg diegene contact mag opnemen.
Staat er te veel informatie in het contactformulier? Moet de websitebezoeker zelfs zijn adres invullen? Dan is de kans groot dat de bezoeker afhaakt. Het is belangrijk dat het zo weinig mogelijk tijd kost om de conversie te maken, anders kan de websitebezoeker zich alweer bedenken. Bedenk ook goed welke informatie je echt van iemand nodig hebt, vaak is een telefoonnummer en e-mailadres voldoende.
Is er naast het invullen van het contactformulier nog een goede manier om contact op te nemen? Geef deze optie dan ook aan de websitebezoeker door een call-to-action onder het contactformulier te plaatsen. Bijvoorbeeld een button die de bezoeker doorstuurt naar Facebook Messenger. Zorg er wel voor dat de bezoeker weet waarvoor de call-to-action button is en wat er gebeurt als diegene op de button klikt!
Als de bezoekers niet weten waarom zij contact met je moeten opnemen, waarom zouden ze dat dan ook doen? Geef daarom een reden waarom je websitebezoekers contact met jou op moet nemen. Laat diegene de waarde daarvan inzien. Is het belangrijk dat de bezoeker het contactformulier invult om een prijs op te vragen van een bepaald product? Geef dat dan duidelijk aan als de bezoeker het product bekijkt. Maak hierbij gebruik van call-to-actions om het zo makkelijk mogelijk te maken voor de websitebezoekers.
Je raadt het waarschijnlijk al: is de drempel om contact op te nemen te hoog? Dan zal de bezoeker dat ook echt niet gaan doen. Het is daarom belangrijk om het proces van contact opnemen zo makkelijk mogelijk te maken. Vraag dan ook niet om veel gegevens, maar om alleen de écht belangrijke. Maak ook de reden om contact op te nemen laagdrempelig. Zeg niet gelijk dat je een hele offerte naar de bezoeker zal sturen, maar zeg dat je bijvoorbeeld na het invullen van het contactformulier de bezoeker zal bellen om kort kennis te maken. Anders is de kans groot dat je de bezoeker afschrikt en dat wil je natuurlijk niet!
Je bent natuurlijk super blij als iemand op je contactpagina terecht komt, laat dit ook weten! Zorg ervoor dat de bezoeker zich welkom voelt door dit op een creatieve en unieke manier te uiten. Dit zal de websitebezoeker een warm gevoel geven en hopelijk zal diegene dit onthouden.
De essentie van het contactformulier is om het de websitebezoeker zo makkelijk mogelijk te maken. Duurt het invullen te lang, kan de bezoeker het contactformulier niet vinden of heeft de bezoeker geen reden om het formulier in te vullen? Dan zal het ook niet gaan gebeuren. Maak eerst voor jezelf duidelijk waarom jij wil dat websitebezoekers het contactformulier invullen. Is het voor jou niet duidelijk? Dan is het voor de websitebezoekers al helemaal niet duidelijk. Nadat jij het voor jezelf duidelijk hebt, kun je er met onze tips voor zorgen dat het voor jouw websitebezoekers ook duidelijk is.
Vaak is het invullen van het contactformulier de laatste stap op de website. Het is dan ook superbelangrijk dit in goede banen te leiden. Heeft de bezoeker een slechte ervaring met de laatste stap van het websitebezoek, het contactformulier? Dan zal de bezoeker dit het meeste onthouden van allemaal. De laatste stap is namelijk de belangrijkste stap in het gehele proces, omdat mensen een oordeel vormen over jouw bedrijf op basis van de laatste stap. Say no more! Hulp nodig bij het optimaliseren van jouw contactformulier? Wij helpen je er graag bij! Neem contact met ons op en wij zorgen ervoor dat jouw websitebezoeker het contactformulier invult met een glimlach!
Ik ben via Google bij Designpro terechtgekomen. Wat direct aansprak was de professionele uitstraling. Na het eerste contact ben ik de samenwerking aangegaan met Designpro, de medewerkers van Designpro denken graag met je mee en ik ben zeer te spreken over de service die Designpro verleent. Er wordt snel geschakeld en mijn wensen worden snel en goed opgepakt. Wat ik ook echt handig vind, is het systeembeheer, de content vullen kan ik zelf waardoor ik niet telkens contact op hoef te nemen met de websitebouwer. Designpro krijgt van mij een dik verdiende 9.
Wij zijn bij Designpro terecht gekomen omdat wij een lokaal bedrijf zochten met kennis van het inrichten van websites.
Onze opdracht voor Designpro was om een website te bouwen, die modern en slank was. Dat wil zeggen met adequate informatie maar zonder overbodige ballast. Dat is prima gelukt. De website is overzichtelijk en door ons, als relatieve leken, makkelijk te beheren.
De samenwerking met Designpro is prima; de lijntjes zijn kort en er is persoonlijke aandacht over en weer.
Wij bevelen Designpro van harte aan.
Onze website is ontworpen en gerealiseerd door Designpro, de keuze om ook online marketing bij Designpro onder te brengen was snel gemaakt. In onze branche hebben we naam gemaakt, ons doel is dan ook om onze naamsbekendheid in tact te houden. Daarnaast willen we ook goed gevonden worden door particulieren.
Na een start met lager resultaat kunnen we zeggen dat het de goede kant op gaat en we gevonden worden! Designpro heeft zich vanaf dag 1 ingezet voor ons en daar zijn we dan ook heel blij mee. De samenwerking vinden wij nu heel goed tot bijna perfect te noemen. Het valt ons op dat degene die ons bezoekt heel goed bekend is met de materie, en de dienst verleent op uiterst gepaste wijze. Acties die besproken zijn, worden meteen ondernomen en doorgezet. Ga zo door! - Onder druk de Beste!