Verstand van wat we doen
Bekijk onze certificeringen
Elk jaar zijn er weer nieuwe veranderingen op het gebied van SEO. Vooral de veranderingen die doorgevoerd worden door Google spelen hier een grote rol in. Het is belangrijk om in te spelen op deze wijzingen om de content op jouw website SEO-proof te houden. Google wordt steeds slimmer en de oude trucjes werken steeds minder goed. In deze blog bespreken we de belangrijkste SEO-trends van 2021!
Eén van de belangrijke punten van dit jaar is de gebruikerservaring op jouw website. Google wil natuurlijk dat haar gebruikers de beste ervaring krijgen op de website die ze bezoeken. Daarom kondigt Google de zogenoemde Core Web Vitals aan. Hierin zijn een aantal punten verzamelt waar jouw website aan moet voldoen om hoog in de zoekresultaten te komen. Deze update wordt in mei 2021 doorgevoerd in het algoritme. Vanaf dan bekijkt Google de volgende punten van jouw website:
Het is dus belangrijk om ervoor te zorgen dat jouw website goed scoort op deze metingen. Is dit niet het geval? Dan word je hiervoor afgestraft door Google.
Naast de laadsnelheid van website wordt de gebruikersvriendelijkheid op mobiele apparaten ook steeds belangrijk. De zoekmachine van Google wordt het meest gebruikt via mobiele apparaten en dit aantal zal alleen maar blijven stijgen. Dit is ook de reden dat Google steeds meer let op de snelheid en de gebruiksvriendelijkheid van de mobiele versie van jouw website.
Een andere SEO-trend van 2021 is het uitbreiden van de Local Search. Bij het schrijven van content wordt de tekst vaak gericht op heel Nederland. Echter, in veel gevallen zoeken klanten naar lokale resultaten. Dit is vooral belangrijk voor bijvoorbeeld een restaurant, maar ook in andere branches gaat dit een steeds grotere rol spelen.
Google wil haar klanten natuurlijk betrouwbare content aanbieden als zij ergens naar zoeken. Het wordt in 2021 dus steeds belangrijk om te zorgen dat jouw website betrouwbaar is. Maar hoe laat je Google zien dat het betrouwbare informatie is die gedeeld wordt op jouw website? Er zijn een aantal dingen die je kunt doen. Gebruik bijvoorbeeld betrouwbare bronnen om bepaalde feiten te onderbouwen of zorg ervoor dat betrouwbare domeinen naar jouw content linken. Daarnaast is het belangrijk dat je Google laat weten wie je bent. Maak een Google Mijn Bedrijf-profiel aan en koppel deze aan jouw website om de betrouwbaarheid van jouw website te verhogen.
Naast de betrouwbaarheid van jouw content wordt in 2021 de kwaliteit van de content nog belangrijker dan dat het al was. Google kan steeds beter kwalitatieve content onderscheiden van niet kwalitatieve content. Voorheen was het vooral van belang om een bepaald zoekwoord veel in de tekst voor te laten komen en bijvoorbeeld in de koppen en de alt-tag. Google heeft ondertussen door dat het plaatsen van het zoekwoord in de tekst niet direct betekent dat deze tekst beter is. Het is vooral van belang dat je de tekst richt op het onderwerp in plaats van op de zoekwoorden. Geef hierbij antwoord op eventuele problemen of vragen die lezers kunnen hebben.
De belangrijkste trends van 2021 zijn dus gericht op de ervaring van de Google-gebruikers. Google wordt er steeds beter in om de beste content aan te bieden aan haar klanten. Het is dus belangrijk dat je hierop gaat inspelen! Twijfel je erover hoe je dit het beste kunt aanpakken? Neem vrijblijvend contact op met Designpro! Wij helpen je hier graag bij.
Ik ben via Google bij Designpro terechtgekomen. Wat direct aansprak was de professionele uitstraling. Na het eerste contact ben ik de samenwerking aangegaan met Designpro, de medewerkers van Designpro denken graag met je mee en ik ben zeer te spreken over de service die Designpro verleent. Er wordt snel geschakeld en mijn wensen worden snel en goed opgepakt. Wat ik ook echt handig vind, is het systeembeheer, de content vullen kan ik zelf waardoor ik niet telkens contact op hoef te nemen met de websitebouwer. Designpro krijgt van mij een dik verdiende 9.
Er bestond al wel een oude website, of eigenlijk slechts een onderdeel van een portal, voor onze mooie camping in Noorwegen. Dit voldeed natuurlijk niet aan onze wensen. We wilden hiervoor dan ook graag een eigen website hebben. Op advies van een bevriende collega kwamen wij bij Designpro uit voor de realisatie van deze website.
Het ontwerp is gebaseerd op een ontwerp van een andere kennis van mij, deze is goed overgenomen en aangevuld waar nodig door Jasper van Designpro. We hebben dan ook veel direct contact gehad met deze Front-end developer, wat leidde tot het huidige resultaat. Onze complimenten over het resultaat. Wij zijn 100% blij! Een 9 is dan ook minimaal ons cijfer.
Wij zijn bij Designpro terecht gekomen omdat wij een lokaal bedrijf zochten met kennis van het inrichten van websites.
Onze opdracht voor Designpro was om een website te bouwen, die modern en slank was. Dat wil zeggen met adequate informatie maar zonder overbodige ballast. Dat is prima gelukt. De website is overzichtelijk en door ons, als relatieve leken, makkelijk te beheren.
De samenwerking met Designpro is prima; de lijntjes zijn kort en er is persoonlijke aandacht over en weer.
Wij bevelen Designpro van harte aan.
Onze website is ontworpen en gerealiseerd door Designpro, de keuze om ook online marketing bij Designpro onder te brengen was snel gemaakt. In onze branche hebben we naam gemaakt, ons doel is dan ook om onze naamsbekendheid in tact te houden. Daarnaast willen we ook goed gevonden worden door particulieren.
Na een start met lager resultaat kunnen we zeggen dat het de goede kant op gaat en we gevonden worden! Designpro heeft zich vanaf dag 1 ingezet voor ons en daar zijn we dan ook heel blij mee. De samenwerking vinden wij nu heel goed tot bijna perfect te noemen. Het valt ons op dat degene die ons bezoekt heel goed bekend is met de materie, en de dienst verleent op uiterst gepaste wijze. Acties die besproken zijn, worden meteen ondernomen en doorgezet. Ga zo door! - Onder druk de Beste!