slideshow cover gray slideshow cover gray
Ga terug
DesignPro-KristelvanDijk-12
Anna Kampman
10 februari 2021
3 min. lees plezier
Designpro.nl

SEA trends 2021: wat staat ons te wachten? 

We hebben het natuurlijk al eerder over de SEO-trends en ontwikkelingen van 2021 gehad, maar ook op het gebied van SEA (Search Engine Advertising) staat ons een hoop nieuws te wachten. Door de veranderingen die er aankomen, is het belangrijk om de trends in kaart te brengen en te bekijken hoe je hier als online marketeer op kunt inspelen. Ik vertel je graag wat de trends voor SEA zijn en wat je zelf kunt doen. 

Hoe kun je de kwaliteiten van jouw huidige medewerkers beter benutten? 

Een jaar als 2020, dat heeft niemand zien aankomen. Veel bedrijven moesten zich opnieuw uitvinden om hun klanten een vergelijkebare service aan te bieden, maar dan online. Stel je hebt een kledingwinkel; het personeel dat normaal face to face kleding aan klanten verkoopt, wordt nu gedwongen om dit online te doen. Wat is de beste manier en hoe kun je hierop inspelen? Gebruik de kwaliteiten van je personeel. Maar hoe doe je dat? Intern omscholen! Bied een cursus online marketing voor beginners of Social Media aan. Ook wanneer de winkels weer open mogen, heb je hier profijt van. Op deze manier kun je zowel online als offline voordelen behalen.  

Wat je vooral niet moet doen is het verschuiven van de online budgetten naar de offline budgetten wanneer de winkels weer open mogen. Online vindbaar én zichtbaar zijn, is belangrijker dan ooit. Heb je zelf nog wat meer overtuiging nodig? Vergelijk dan de resultaten van de online inzet met de resultaten van de offline inzet. De ideale uitkomst is toch dat je jouw klanten zowel online als offline dezelfde service kunt aanbieden?! 

Een leven zonder cookies? 

We weten het al even, maar diverse internetproviders zoals Safari, Firefox en Chrome gaan cookies nog maar voor een korte periode bewaren. Het wordt daarom straks een stuk lastiger om je te richten op specifieke doelgroepen, laat staan het gebruik van remarketing. In Google is er al een ‘Consent Mode’ aangekondigd. Dit maakt het mogelijk om een beter beeld te krijgen van bezoekers die zonder cookietracking een actie uitvoeren. Door middel van de techniek ‘conversion modelling’ wordt missende data op basis van machine learning aangevuld. Door deze ontwikkeling is het nog belangrijker dat de data die we wel kunnen volgen en binnenkomt betrouwbaar is.  

Nieuwe standaard advertenties in Google Ads 

Een Responsive Search Ads wordt steeds belangrijker. Dit type advertentie maakt het voor Google makkelijker om advertentieknoppen te adviseren op basis van online content. Op basis van jouw website of webshop worden deze advertenties door Google geoptimaliseerd. Daarom is het nu nog belangrijker om jouw site te voorzien van de juiste informatie zodat je de potentiële klant kunt voorzien van volledige advertenties. 

Revenue based bidding 

Of te wel, optimaliseren voor conversiewaarde. Dit betekent dat Google strategieën als conversies maximaliseren of target CPA wil gaan afraden. Door het berekenen van de conversie waarden kun je de ROI van de campagne bijhouden en optimaliseren. Voordelen van het gebruik van conversiewaarden zijn: 

  • Meer inzicht in de totale conversiewaarde die gegenereerd is dor de conversies van de campagne.  
  • Door gebruik te maken van Doel-ROAS of conversiewaarde maximaliseren, kies je voor slimmere biedingen. 

Het gebruik van zoekwoorden is verleden tijd 

Het gebruik van zoekwoorden binnen campagnes en advertenties wordt steeds minder belangrijk. Dit kun je nu al zien bij de slimme campagnes van Google, zelfs de doelgroep is in sommige gevallen overbodig. Door deze verandering wordt het lastig om bepaalde zoektermen met lage zoekvolumes uit te sluiten. Dit maakt het voor een online marketeer steeds lastiger om het inzicht op de resultaten te bewaken. 

Hoe kun je dan wel de juiste data verzamelen? 

Als gevestigd bedrijf heb jij waarschijnlijk een klantenbestand waar je u tegen zegt. Je kunt gebruik gaan maken van de gegevens die je al hebt. Gebruik relevante informatie uit jouw CRM om klantprofielen te identificeren. Zodra je klantprofielen gemaakt hebt op basis van jouw CRM-data, kun je online op zoek gaan naar vergelijkbare gebruikers. Ook wordt het zo mogelijk om jouw branding af te stemmen op realistische klantprofielen.  

Kom je er helemaal niet uit? Neem dan vrijblijvend contact met ons op. Wij vertellen je graag alles over SEA

Contact opnemen

Aanvragen

Nooit meer wat missen? Aanmelden nieuwsbrief
Tekst Certificeringen

Verstand van wat we doen

Bekijk onze certificeringen

Designpro.nl logo
Designpro.nl
designpro-is-google-partner
Google partner

Google partner

Meer info
designpro-specialist-in-bing-ads
Bing ads accredited profesional

Bing ads accredited profesional

Meer info

Wat zeggen onze klanten over Designpro

Bekijk onze recensies en hun project!

shutterstock_641138056
shutterstock_1416483638
shutterstock_355428872
  • 25 jaar Actief op het web
  • 2250 + Klanten gingen u voor
  • 6200 + Websites gerealiseerd
Informatie aanvragen

© 2021 Designpro.nl | Alle rechten voorbehouden

Powered by Dynacontent, het CMS systeem van Designpro