Verstand van wat we doen
Bekijk onze certificeringen
We hebben het natuurlijk al eerder over de SEO-trends en ontwikkelingen van 2021 gehad, maar ook op het gebied van SEA (Search Engine Advertising) staat ons een hoop nieuws te wachten. Door de veranderingen die er aankomen, is het belangrijk om de trends in kaart te brengen en te bekijken hoe je hier als online marketeer op kunt inspelen. Ik vertel je graag wat de trends voor SEA zijn en wat je zelf kunt doen.
Een jaar als 2020, dat heeft niemand zien aankomen. Veel bedrijven moesten zich opnieuw uitvinden om hun klanten een vergelijkebare service aan te bieden, maar dan online. Stel je hebt een kledingwinkel; het personeel dat normaal face to face kleding aan klanten verkoopt, wordt nu gedwongen om dit online te doen. Wat is de beste manier en hoe kun je hierop inspelen? Gebruik de kwaliteiten van je personeel. Maar hoe doe je dat? Intern omscholen! Bied een cursus online marketing voor beginners of Social Media aan. Ook wanneer de winkels weer open mogen, heb je hier profijt van. Op deze manier kun je zowel online als offline voordelen behalen.
Wat je vooral niet moet doen is het verschuiven van de online budgetten naar de offline budgetten wanneer de winkels weer open mogen. Online vindbaar én zichtbaar zijn, is belangrijker dan ooit. Heb je zelf nog wat meer overtuiging nodig? Vergelijk dan de resultaten van de online inzet met de resultaten van de offline inzet. De ideale uitkomst is toch dat je jouw klanten zowel online als offline dezelfde service kunt aanbieden?!
We weten het al even, maar diverse internetproviders zoals Safari, Firefox en Chrome gaan cookies nog maar voor een korte periode bewaren. Het wordt daarom straks een stuk lastiger om je te richten op specifieke doelgroepen, laat staan het gebruik van remarketing. In Google is er al een ‘Consent Mode’ aangekondigd. Dit maakt het mogelijk om een beter beeld te krijgen van bezoekers die zonder cookietracking een actie uitvoeren. Door middel van de techniek ‘conversion modelling’ wordt missende data op basis van machine learning aangevuld. Door deze ontwikkeling is het nog belangrijker dat de data die we wel kunnen volgen en binnenkomt betrouwbaar is.
Nieuwe standaard advertenties in Google Ads
Een Responsive Search Ads wordt steeds belangrijker. Dit type advertentie maakt het voor Google makkelijker om advertentieknoppen te adviseren op basis van online content. Op basis van jouw website of webshop worden deze advertenties door Google geoptimaliseerd. Daarom is het nu nog belangrijker om jouw site te voorzien van de juiste informatie zodat je de potentiële klant kunt voorzien van volledige advertenties.
Of te wel, optimaliseren voor conversiewaarde. Dit betekent dat Google strategieën als conversies maximaliseren of target CPA wil gaan afraden. Door het berekenen van de conversie waarden kun je de ROI van de campagne bijhouden en optimaliseren. Voordelen van het gebruik van conversiewaarden zijn:
Het gebruik van zoekwoorden binnen campagnes en advertenties wordt steeds minder belangrijk. Dit kun je nu al zien bij de slimme campagnes van Google, zelfs de doelgroep is in sommige gevallen overbodig. Door deze verandering wordt het lastig om bepaalde zoektermen met lage zoekvolumes uit te sluiten. Dit maakt het voor een online marketeer steeds lastiger om het inzicht op de resultaten te bewaken.
Als gevestigd bedrijf heb jij waarschijnlijk een klantenbestand waar je u tegen zegt. Je kunt gebruik gaan maken van de gegevens die je al hebt. Gebruik relevante informatie uit jouw CRM om klantprofielen te identificeren. Zodra je klantprofielen gemaakt hebt op basis van jouw CRM-data, kun je online op zoek gaan naar vergelijkbare gebruikers. Ook wordt het zo mogelijk om jouw branding af te stemmen op realistische klantprofielen.
Kom je er helemaal niet uit? Neem dan vrijblijvend contact met ons op. Wij vertellen je graag alles over SEA!
Ik ben via Google bij Designpro terechtgekomen. Wat direct aansprak was de professionele uitstraling. Na het eerste contact ben ik de samenwerking aangegaan met Designpro, de medewerkers van Designpro denken graag met je mee en ik ben zeer te spreken over de service die Designpro verleent. Er wordt snel geschakeld en mijn wensen worden snel en goed opgepakt. Wat ik ook echt handig vind, is het systeembeheer, de content vullen kan ik zelf waardoor ik niet telkens contact op hoef te nemen met de websitebouwer. Designpro krijgt van mij een dik verdiende 9.
Er bestond al wel een oude website, of eigenlijk slechts een onderdeel van een portal, voor onze mooie camping in Noorwegen. Dit voldeed natuurlijk niet aan onze wensen. We wilden hiervoor dan ook graag een eigen website hebben. Op advies van een bevriende collega kwamen wij bij Designpro uit voor de realisatie van deze website.
Het ontwerp is gebaseerd op een ontwerp van een andere kennis van mij, deze is goed overgenomen en aangevuld waar nodig door Jasper van Designpro. We hebben dan ook veel direct contact gehad met deze Front-end developer, wat leidde tot het huidige resultaat. Onze complimenten over het resultaat. Wij zijn 100% blij! Een 9 is dan ook minimaal ons cijfer.
Wij zijn bij Designpro terecht gekomen omdat wij een lokaal bedrijf zochten met kennis van het inrichten van websites.
Onze opdracht voor Designpro was om een website te bouwen, die modern en slank was. Dat wil zeggen met adequate informatie maar zonder overbodige ballast. Dat is prima gelukt. De website is overzichtelijk en door ons, als relatieve leken, makkelijk te beheren.
De samenwerking met Designpro is prima; de lijntjes zijn kort en er is persoonlijke aandacht over en weer.
Wij bevelen Designpro van harte aan.
Onze website is ontworpen en gerealiseerd door Designpro, de keuze om ook online marketing bij Designpro onder te brengen was snel gemaakt. In onze branche hebben we naam gemaakt, ons doel is dan ook om onze naamsbekendheid in tact te houden. Daarnaast willen we ook goed gevonden worden door particulieren.
Na een start met lager resultaat kunnen we zeggen dat het de goede kant op gaat en we gevonden worden! Designpro heeft zich vanaf dag 1 ingezet voor ons en daar zijn we dan ook heel blij mee. De samenwerking vinden wij nu heel goed tot bijna perfect te noemen. Het valt ons op dat degene die ons bezoekt heel goed bekend is met de materie, en de dienst verleent op uiterst gepaste wijze. Acties die besproken zijn, worden meteen ondernomen en doorgezet. Ga zo door! - Onder druk de Beste!