Verstand van wat we doen
Bekijk onze certificeringen
In de blog Hoe kun je de (oude) content op jouw website of webshop nog waardevoller maken schreven we al eerder over hoe belangrijk het is om oude content te optimaliseren en hoe je dit het beste aan kunt pakken. Hierbij werd onderscheid gemaakt tussen in hoeverre jouw content zorgt voor veel bezoekers en conversies. In deze blog gaan we dieper in op hoe je het hergebruiken van jouw content kunt aanpakken en geven we je tips!
Het hergebruiken van jouw oude content kun je op verschillende manieren aanpakken. Voorbeelden daarvan zijn het updaten of actualiseren van de content, het opnieuw aanbieden van de content in een ander jasje en het opdelen van content in kleineren stukken.
Je kunt jouw oude content gebruiken door er een vervolg op te schrijven. Hierbij kun je leuke of interessante reacties op de oude content meenemen. Daarnaast kun je net een andere draai geven aan de content. Maak er bijvoorbeeld een opinie-artikel van of checklist of template die andere kunnen gebruiken.
Wanneer je content schrijft gebruik je vaak actuele onderwerpen of feiten en cijfers. Je kunt deze content gemakkelijk optimaliseren en hergebruiken door deze te vervangen door de feiten en cijfers van nu. Op deze manier zorg je ervoor dat jouw content opnieuw relevant is. Daarnaast kun je de content updaten door bijvoorbeeld vanuit een andere context te schrijven of door nieuw beeldmateriaal toe te voegen.
In veel gevallen blijft geschreven content relevant en belangrijk om te delen, ook wanneer het om oudere content gaat. Is dit het geval? Deel je al eerder geschreven content opnieuw! Dit kun je doen door in te haken op actuele gebeurtenissen of bundel blogs over dezelfde onderwerpen bijvoorbeeld samen in een nieuwsbrief.
Bij het opnieuw delen van oude content kun je er ook voor kiezen om dit te doen door de content in een ander jasje aan te bieden. Zo kun je bijvoorbeeld een infographic maken van de content of een story voor op Instagram en Facebook. Heb je bijvoorbeeld een blog geschreven die te veel omvat voor een infographic? Je kunt er ook voor kiezen om een nieuw intro te schrijven voor deze blog en deze dan te delen in een nieuwsbrief met een link naar de blog.
Het uitbreiden van content kan ook gedaan worden door het toevoegen van eigen ervaringen of van ervaringen van bijvoorbeeld klanten. Dit kunnen reacties zijn op jouw vorige artikel, maar ook een succesverhaal uit de praktijk.
Het opdelen van jouw oude content kan een waardevolle manier zijn op de content her te gebruiken. Wanneer je de content opdeelt kun je bijvoorbeeld dieper in gaan op bepaalde vaktermen. Je creëert dan ook gelijk meer duidelijkheid voor lezers die bepaalde vakjargon niet kennen.
Nu je weet wat je wel moet doen, is het ook belangrijk om te weten wat je vooral niet moet doen. Een belangrijk punt om mee te nemen bij het herschrijven van jouw oude content is dat je ervoor zorg dat je dezelfde permanente link blijft gebruiken. Heb je een jaartal staan in jouw link? Maak deze dan wel up-to-date, zo weten bezoekers dat het om een actueel artikel gaat. Zorg er dan wel voor dat de juiste verwijzing plaatsvindt, je wilt namelijk niet dat bezoekers op 404-pagina’s terecht komen.
Het hergebruiken van jouw oude content lijkt misschien een grote klus, maar hoe eerder je begint, hoe beter! Het is namelijk zonde om jouw content niet optimaal te gebruiken. Denk goed na over welke manier van content hergebruiken het beste aansluit op jouw bedrijf. Elke bedrijf heeft immers een andere doelgroep met andere wensen. Kom je er niet helemaal uit hoe je het hergebruiken van jouw content het beste kunt aanpakken? Neem vrijblijvend contact op! Wij helpen je graag verder bij het verbeteren van jouw content.
Ik ben via Google bij Designpro terechtgekomen. Wat direct aansprak was de professionele uitstraling. Na het eerste contact ben ik de samenwerking aangegaan met Designpro, de medewerkers van Designpro denken graag met je mee en ik ben zeer te spreken over de service die Designpro verleent. Er wordt snel geschakeld en mijn wensen worden snel en goed opgepakt. Wat ik ook echt handig vind, is het systeembeheer, de content vullen kan ik zelf waardoor ik niet telkens contact op hoef te nemen met de websitebouwer. Designpro krijgt van mij een dik verdiende 9.
Er bestond al wel een oude website, of eigenlijk slechts een onderdeel van een portal, voor onze mooie camping in Noorwegen. Dit voldeed natuurlijk niet aan onze wensen. We wilden hiervoor dan ook graag een eigen website hebben. Op advies van een bevriende collega kwamen wij bij Designpro uit voor de realisatie van deze website.
Het ontwerp is gebaseerd op een ontwerp van een andere kennis van mij, deze is goed overgenomen en aangevuld waar nodig door Jasper van Designpro. We hebben dan ook veel direct contact gehad met deze Front-end developer, wat leidde tot het huidige resultaat. Onze complimenten over het resultaat. Wij zijn 100% blij! Een 9 is dan ook minimaal ons cijfer.
Wij zijn bij Designpro terecht gekomen omdat wij een lokaal bedrijf zochten met kennis van het inrichten van websites.
Onze opdracht voor Designpro was om een website te bouwen, die modern en slank was. Dat wil zeggen met adequate informatie maar zonder overbodige ballast. Dat is prima gelukt. De website is overzichtelijk en door ons, als relatieve leken, makkelijk te beheren.
De samenwerking met Designpro is prima; de lijntjes zijn kort en er is persoonlijke aandacht over en weer.
Wij bevelen Designpro van harte aan.
Onze website is ontworpen en gerealiseerd door Designpro, de keuze om ook online marketing bij Designpro onder te brengen was snel gemaakt. In onze branche hebben we naam gemaakt, ons doel is dan ook om onze naamsbekendheid in tact te houden. Daarnaast willen we ook goed gevonden worden door particulieren.
Na een start met lager resultaat kunnen we zeggen dat het de goede kant op gaat en we gevonden worden! Designpro heeft zich vanaf dag 1 ingezet voor ons en daar zijn we dan ook heel blij mee. De samenwerking vinden wij nu heel goed tot bijna perfect te noemen. Het valt ons op dat degene die ons bezoekt heel goed bekend is met de materie, en de dienst verleent op uiterst gepaste wijze. Acties die besproken zijn, worden meteen ondernomen en doorgezet. Ga zo door! - Onder druk de Beste!