slideshow cover gray slideshow cover gray
Ga terug
lisa-bakker-staand-nieuw
Lisa Bakker
17 februari 2021
3 min. lees plezier
Designpro.nl

Wat zijn dé tips om jouw oude content een tweede leven te geven?

In de blog Hoe kun je de (oude) content op jouw website of webshop nog waardevoller maken schreven we al eerder over hoe belangrijk het is om oude content te optimaliseren en hoe je dit het beste aan kunt pakken. Hierbij werd onderscheid gemaakt tussen in hoeverre jouw content zorgt voor veel bezoekers en conversies. In deze blog gaan we dieper in op hoe je het hergebruiken van jouw content kunt aanpakken en geven we je tips!

Op welke manieren kun je jouw oude content hergebruiken?

Het hergebruiken van jouw oude content kun je op verschillende manieren aanpakken. Voorbeelden daarvan zijn het updaten of actualiseren van de content, het opnieuw aanbieden van de content in een ander jasje en het opdelen van content in kleineren stukken.

Gebruik je oude content voor een vervolg of spin-off

Je kunt jouw oude content gebruiken door er een vervolg op te schrijven. Hierbij kun je leuke of interessante reacties op de oude content meenemen. Daarnaast kun je net een andere draai geven aan de content. Maak er bijvoorbeeld een opinie-artikel van of checklist of template die andere kunnen gebruiken.

Het updaten of actualiseren van oude content

Wanneer je content schrijft gebruik je vaak actuele onderwerpen of feiten en cijfers. Je kunt deze content gemakkelijk optimaliseren en hergebruiken door deze te vervangen door de feiten en cijfers van nu. Op deze manier zorg je ervoor dat jouw content opnieuw relevant is. Daarnaast kun je de content updaten door bijvoorbeeld vanuit een andere context te schrijven of door nieuw beeldmateriaal toe te voegen.  

Het opnieuw aanbieden van content

In veel gevallen blijft geschreven content relevant en belangrijk om te delen, ook wanneer het om oudere content gaat. Is dit het geval? Deel je al eerder geschreven content opnieuw! Dit kun je doen door in te haken op actuele gebeurtenissen of bundel blogs over dezelfde onderwerpen bijvoorbeeld samen in een nieuwsbrief.

Het opnieuw aanbieden van content in een ander jasje

Bij het opnieuw delen van oude content kun je er ook voor kiezen om dit te doen door de content in een ander jasje aan te bieden. Zo kun je bijvoorbeeld een infographic maken van de content of een story voor op Instagram en Facebook. Heb je bijvoorbeeld een blog geschreven die te veel omvat voor een infographic? Je kunt er ook voor kiezen om een nieuw intro te schrijven voor deze blog en deze dan te delen in een nieuwsbrief met een link naar de blog.

Het toevoegen van ervaringen aan jouw content

Het uitbreiden van content kan ook gedaan worden door het toevoegen van eigen ervaringen of van ervaringen van bijvoorbeeld klanten. Dit kunnen reacties zijn op jouw vorige artikel, maar ook een succesverhaal uit de praktijk.

Het opdelen van de content in kleinere stukken

Het opdelen van jouw oude content kan een waardevolle manier zijn op de content her te gebruiken. Wanneer je de content opdeelt kun je bijvoorbeeld dieper in gaan op bepaalde vaktermen. Je creëert dan ook gelijk meer duidelijkheid voor lezers die bepaalde vakjargon niet kennen.

Wat moet je vooral niet doen bij het optimaliseren van jouw oude content?

Nu je weet wat je wel moet doen, is het ook belangrijk om te weten wat je vooral niet moet doen. Een belangrijk punt om mee te nemen bij het herschrijven van jouw oude content is dat je ervoor zorg dat je dezelfde permanente link blijft gebruiken. Heb je een jaartal staan in jouw link? Maak deze dan wel up-to-date, zo weten bezoekers dat het om een actueel artikel gaat. Zorg er dan wel voor dat de juiste verwijzing plaatsvindt, je wilt namelijk niet dat bezoekers op 404-pagina’s terecht komen.

En nu? Aan de slag!

Het hergebruiken van jouw oude content lijkt misschien een grote klus, maar hoe eerder je begint, hoe beter! Het is namelijk zonde om jouw content niet optimaal te gebruiken. Denk goed na over welke manier van content hergebruiken het beste aansluit op jouw bedrijf. Elke bedrijf heeft immers een andere doelgroep met andere wensen. Kom je er niet helemaal uit hoe je het hergebruiken van jouw content het beste kunt aanpakken? Neem vrijblijvend contact op! Wij helpen je graag verder bij het verbeteren van jouw content.

Contact opnemen

Aanvragen

Nooit meer wat missen? Aanmelden nieuwsbrief
Tekst Certificeringen

Verstand van wat we doen

Bekijk onze certificeringen

Designpro.nl logo
Designpro.nl
designpro-is-google-partner
Google partner

Google partner

Meer info
designpro-specialist-in-bing-ads
Bing ads accredited profesional

Bing ads accredited profesional

Meer info

Wat zeggen onze klanten over Designpro

Bekijk onze recensies en hun project!

shutterstock_641138056
shutterstock_1416483638
shutterstock_355428872
  • 25 jaar Actief op het web
  • 2250 + Klanten gingen u voor
  • 6200 + Websites gerealiseerd
Informatie aanvragen

© 2021 Designpro.nl | Alle rechten voorbehouden

Powered by Dynacontent, het CMS systeem van Designpro