Verstand van wat we doen
Bekijk onze certificeringen
Maak jij als marketeer gebruik van e-mailmarketing? Hoogstwaarschijnlijk is het antwoord op deze vraag ja. E-mailmarketing kan namelijk zorgen voor nieuwe leads, terwijl het relatief gezien weinig kosten met zich mee brengt. Bij het gebruik van e-mailmarketing is het belangrijk dat in elke fase van de klantenreis de (potentiële) klant de juiste content te zien krijgt. Dit is eerder uitgebreid besproken in de blog ‘E-mailmarketing, hot & happening’.
Wanneer je dezelfde e-mail verstuurt naar al je mogelijke klanten kan dit voor problemen zorgen. Allereerst investeer je tijd en marketinggeld in een e-mailcampagne waar (potentiële) klanten misschien nog niet geïnteresseerd in zijn. Daarnaast kan veel e-mailverkeer tot irritatie leiden bij klanten en is de kans groot dat je deze kwijt raakt door het niet aanleveren van de juiste content.
Marketing Automation kan hier de oplossing voor zijn. Een paar jaar geleden gebruikten alleen grote bedrijven zoals Bol.com Marketing Automation. Tegenwoordig maken ook steeds meer MKB-bedrijven hier gebruik van.
Door Marketing Automation kun je de juiste content aan de juiste doelgroep tonen op de juiste plaats en tijd. Wanneer een bezoeker van jouw website een bepaalde actie onderneemt, zoals het downloaden van een brochure of het inschrijven voor een webinar, kan de juiste informatie naar deze klant gestuurd worden. Dit gebeurt meestal via een e-mailcampagne. Het systeem ‘ziet’ in welke fase van de klantenreis een (potentiële) klant zich bevindt en koppelt hier de juiste door jou vooraf ingestelde campagne aan. Dit wordt aangezet door zogenoemde triggers. Voorbeelden van triggers zijn het downloaden van een brochure, het bezoek van een bepaalde pagina binnen je website of het klikken op een link in een e-mail. Op deze manier voorkom je dat een consument die nog in de beginfase zit van zijn of haar klantenreis al informatie ontvangt over de aankoop van het product.
Door al vroeg in de klantenreis de juiste informatie te verschaffen aan (potentiële) klanten, is de kans groter dat consumenten zich aan jouw merk verbinden. Dit vergroot uiteindelijk de kans op conversie. En laat dat nou hetgeen zijn waarvoor je als bedrijf een marketingcampagne start.
Niet alleen tijdens de buyer journey is het presenteren van de juiste content belangrijk, tijdens de volledige customer journey is het van belang om in te spelen op de wensen van de klant. Het verschil tussen buyer en customer journey zit in het contact met de klant ná de aankoop. Wanneer we naar de customer journey kijken, wordt er ook gekeken naar het klantencontact na de aankoop.
Kort gezegd is de buyer journey op te delen in drie fases. In de eerste fase, see, komt de klant achter het bestaan van jouw product of bedrijf. In de tweede fase, think, overweegt de consument zijn of haar aankoop. In de laatste fase van de buyer journey, do, doet de consument zijn of haar aankoop. Deze fases zijn uitgebreider besproken in de blog ‘E-mailmarketing, hot & happening’.
Met het gebruik van Marketing Automation kan ook na de aankoop van je product of dienst de juiste informatie verschaft worden aan de consument. Dit vergroot de klantloyaliteit, waardoor je ervoor kunt zorgen dat de consument opnieuw de buyer journey in wordt geduwd en opnieuw een aankoop doet.
Samengevat zijn er dus een aantal voordelen aan het gebruik van Marketing Automation.
Het gebruik van Marketing Automation neemt niet weg dat het belangrijk is om tijd te blijven investeren in het opzetten van (e-mail) campagnes. De campagnes moeten zelf vooraf door jou worden ingesteld en aansluiten op de fase waarin een (potentiële) klant zich bevindt. Je hoeft dus niet te vrezen dat Marketing Automation jou als marketeer kan vervangen, het maakt vooral je werk een stuk efficiënter!
Ik ben via Google bij Designpro terechtgekomen. Wat direct aansprak was de professionele uitstraling. Na het eerste contact ben ik de samenwerking aangegaan met Designpro, de medewerkers van Designpro denken graag met je mee en ik ben zeer te spreken over de service die Designpro verleent. Er wordt snel geschakeld en mijn wensen worden snel en goed opgepakt. Wat ik ook echt handig vind, is het systeembeheer, de content vullen kan ik zelf waardoor ik niet telkens contact op hoef te nemen met de websitebouwer. Designpro krijgt van mij een dik verdiende 9.
Er bestond al wel een oude website, of eigenlijk slechts een onderdeel van een portal, voor onze mooie camping in Noorwegen. Dit voldeed natuurlijk niet aan onze wensen. We wilden hiervoor dan ook graag een eigen website hebben. Op advies van een bevriende collega kwamen wij bij Designpro uit voor de realisatie van deze website.
Het ontwerp is gebaseerd op een ontwerp van een andere kennis van mij, deze is goed overgenomen en aangevuld waar nodig door Jasper van Designpro. We hebben dan ook veel direct contact gehad met deze Front-end developer, wat leidde tot het huidige resultaat. Onze complimenten over het resultaat. Wij zijn 100% blij! Een 9 is dan ook minimaal ons cijfer.
Wij zijn bij Designpro terecht gekomen omdat wij een lokaal bedrijf zochten met kennis van het inrichten van websites.
Onze opdracht voor Designpro was om een website te bouwen, die modern en slank was. Dat wil zeggen met adequate informatie maar zonder overbodige ballast. Dat is prima gelukt. De website is overzichtelijk en door ons, als relatieve leken, makkelijk te beheren.
De samenwerking met Designpro is prima; de lijntjes zijn kort en er is persoonlijke aandacht over en weer.
Wij bevelen Designpro van harte aan.
Onze website is ontworpen en gerealiseerd door Designpro, de keuze om ook online marketing bij Designpro onder te brengen was snel gemaakt. In onze branche hebben we naam gemaakt, ons doel is dan ook om onze naamsbekendheid in tact te houden. Daarnaast willen we ook goed gevonden worden door particulieren.
Na een start met lager resultaat kunnen we zeggen dat het de goede kant op gaat en we gevonden worden! Designpro heeft zich vanaf dag 1 ingezet voor ons en daar zijn we dan ook heel blij mee. De samenwerking vinden wij nu heel goed tot bijna perfect te noemen. Het valt ons op dat degene die ons bezoekt heel goed bekend is met de materie, en de dienst verleent op uiterst gepaste wijze. Acties die besproken zijn, worden meteen ondernomen en doorgezet. Ga zo door! - Onder druk de Beste!