Verstand van wat we doen
Bekijk onze certificeringen
Longtail zoekwoorden, wat zijn dat? Longtail zoekwoorden zijn de lange zoekopdrachten die jij, jouw vrienden en ik invullen in zoekmachines zoals Google, welke 3 woorden of meer bevatten.
Bestaan er dan ook shorttail zoekwoorden? Jazeker, logischerwijze rekenen we zoekopdrachten van 1 of 2 woorden tot de shorttail zoekopdrachten.
Hoe zoek jij in Google? Zoek jij met korte en bondige opdrachten? Of ga jij voor de uitgebreidere versie? Als je veelal gebruik maakt van de shorttail zoekopdrachten ontdek je vaak dat de resultaten net niet zijn wat je zoekt.
We geven je graag een voorbeeld van hoe een longtail zoekwoord jouw zoekproces makkelijker maakt. Stel je zoekt een printer om foto’s direct van je telefoon te printen op fotopapier. Zodat je de foto’s van jouw vakantie direct kan printen en in een fotoboek kan plakken als herinnering. Als je nu in Google zoekt op ”Printer” vindt Google veel soorten printers voor jou. 626.000.000 webpagina’s vol om precies te zijn. Op deze pagina’s vind je:
Kleurenprinters
Zwart-wit printers
Printers voor op kantoor
Maar ook tweedehandsprinters
Een snelle analyse leert jou dat de printer die jij zoekt er niet direct tussen staat. En zoals het gaat op het internet: als je niet binnen enkele seconden vindt wat je zoekt, ben je weg.
Ook wanneer je nog niet precies weet welke printer je wil hebben, als het merk en het type jou niet uitmaken, kan je de zoekopdracht makkelijk specificeren. Zo weet je immers wel dat je een fotoprinter zoekt. Als je de zoekterm ”Printer foto's” invoert bij Google, blijven er nog 2.430.000 resultaten over om uit te kiezen. Ook heb je nu de onnodige tweedehands- en zakelijke printers geëlimineerd uit jouw resultaten lijst.
Uiteraard kun je nu nog een stapje verder gaan en de zoekterm langer maken tot “Fotoprinter printen vanaf je telefoon”. Zo kom je uit bij een specifieke groep printers die voldoen aan jouw eisen. Op deze manier bestel jij binnenkort misschien wel een gloednieuwe: Canon SELPHY CP1000.
Een longtail zoekwoord helpt jou dus niet alleen met vinden wat jij zoekt, maar helpt anderen ook met het vinden van wat zij zoeken: jou.
Wanneer jij de webshop hebt, die deze Canon SELPHY CP1000 verkoopt, kom jij niet bovenaan de resultaten op het woord “Printer”. Zoals je inmiddels weet is hier namelijk bijzonder veel concurrentie op. Hoe meer jij je focust op specifieke zoekwoorden, hoe waarschijnlijker het is om daarop ook gevonden te worden met jouw webshop of website.
Het aantrekken van longtail zoekopdrachten is echter lastiger dan een tekst of pagina te creëren voor de brede, shorttail woorden. Er worden dagelijks immers velen unieke zoekopdrachten ingevoerd en hoe langer de opdrachten, hoe meer variatie hierin zit. Dit betekent ook dat jij jouw pagina of jouw tekst niet meer vol schrijft met één woord. De gehele pagina dient van kwaliteit te zijn en zich te focussen op een bepaald thema/ woord door middel van synoniemen, meervoudsvormen en andere relevante subonderwerpen.
Jouw website hoger in de Google zoekresultaten krijgen, doe je onder andere door het schrijven van blogs en zoekteksten, linkbuilding, jouw kennis van de markt te delen en meer.
Door jouw kennis te delen creëer je interessante content en vertel je waarschijnlijk vol passie en detail. Hoe kan je nu makkelijker mogelijke longtail zoekwoorden aantrekken dan door gewoon te schrijven vanuit jouw liefde voor jouw vak?
Weten hoe wij jouw website optimaliseren voor longtail woorden? Neem dan contact op met één van onze collega's.
Ik ben via Google bij Designpro terechtgekomen. Wat direct aansprak was de professionele uitstraling. Na het eerste contact ben ik de samenwerking aangegaan met Designpro, de medewerkers van Designpro denken graag met je mee en ik ben zeer te spreken over de service die Designpro verleent. Er wordt snel geschakeld en mijn wensen worden snel en goed opgepakt. Wat ik ook echt handig vind, is het systeembeheer, de content vullen kan ik zelf waardoor ik niet telkens contact op hoef te nemen met de websitebouwer. Designpro krijgt van mij een dik verdiende 9.
Er bestond al wel een oude website, of eigenlijk slechts een onderdeel van een portal, voor onze mooie camping in Noorwegen. Dit voldeed natuurlijk niet aan onze wensen. We wilden hiervoor dan ook graag een eigen website hebben. Op advies van een bevriende collega kwamen wij bij Designpro uit voor de realisatie van deze website.
Het ontwerp is gebaseerd op een ontwerp van een andere kennis van mij, deze is goed overgenomen en aangevuld waar nodig door Jasper van Designpro. We hebben dan ook veel direct contact gehad met deze Front-end developer, wat leidde tot het huidige resultaat. Onze complimenten over het resultaat. Wij zijn 100% blij! Een 9 is dan ook minimaal ons cijfer.
Wij zijn bij Designpro terecht gekomen omdat wij een lokaal bedrijf zochten met kennis van het inrichten van websites.
Onze opdracht voor Designpro was om een website te bouwen, die modern en slank was. Dat wil zeggen met adequate informatie maar zonder overbodige ballast. Dat is prima gelukt. De website is overzichtelijk en door ons, als relatieve leken, makkelijk te beheren.
De samenwerking met Designpro is prima; de lijntjes zijn kort en er is persoonlijke aandacht over en weer.
Wij bevelen Designpro van harte aan.
Onze website is ontworpen en gerealiseerd door Designpro, de keuze om ook online marketing bij Designpro onder te brengen was snel gemaakt. In onze branche hebben we naam gemaakt, ons doel is dan ook om onze naamsbekendheid in tact te houden. Daarnaast willen we ook goed gevonden worden door particulieren.
Na een start met lager resultaat kunnen we zeggen dat het de goede kant op gaat en we gevonden worden! Designpro heeft zich vanaf dag 1 ingezet voor ons en daar zijn we dan ook heel blij mee. De samenwerking vinden wij nu heel goed tot bijna perfect te noemen. Het valt ons op dat degene die ons bezoekt heel goed bekend is met de materie, en de dienst verleent op uiterst gepaste wijze. Acties die besproken zijn, worden meteen ondernomen en doorgezet. Ga zo door! - Onder druk de Beste!