Verstand van wat we doen
Bekijk onze certificeringen
Ik hoor je al denken, niet weer een blog over TikTok. We kunnen er anno 2023 echt niet meer onderuit: TikTok is hot en happening en je moet mee met de trend. Waarom? Doe je het niet, dan is de kans groot dat je een groot deel van je potentiële klanten misloopt. Eerder schreef ik al een blog over SEO voor social media. Hierin laat ik je al een klein voorbeeld zien van de manier van zoeken op social media platformen als Instagram en TikTok. Maar hoe werkt deze zoekmachine en hoe zorg je ervoor dat je op het gebied van SEO goed zicht- en vindbaar bent? Ik leg het je graag uit.
Voorheen zat je vaak alleen op TikTok om naar andere mensen te kijken hoe ze een trending dansje op hun eigen manier deden of je deed dansjes zelf na en postte ze op jouw account. Als we vandaag de app openen, dan zien we zoveel meer dan dat: kookvideo's, lifehacks, bezienswaardigheden en sinds kort dus ook het beantwoorden van veelgestelde vragen. In de beschrijving kun je maximaal 2000 tekens kwijt. Meer dan genoeg ruimte om hele recepten uit te typen. Je kunt dus meer informatie onder je video kwijt én op deze manier de vragen van gebruikers beantwoorden.
Er zijn verschillende manieren waarop je kunt zoeken op TikTok:
Dit laatste is een nieuwe functie (helaas nog niet voor iedereen beschikbaar op dit moment) en is een andere manier van zoeken dan we gewend zijn bij de traditionele zoekmachines. Wanneer de maker van de video een reactie plaatst met een hashtag, wordt de reactie blauw. Gebruikers kunnen op deze reactie klikken en krijgen zo zoekopdrachten te zien met dezelfde hashtag. Het is daarom belangrijk om goed na te denken over welke hashtags je gebruikt bij het plaatsen van een video. Hiermee kun je namelijk invloed uitoefenen om de zoekfunctie van het platform. Let op! Je kunt alleen bestaande hashtags gebruiken, dan moeten ze ook nog eens populair en gerelateerd aan jouw video zijn. Doe dus vooraf je onderzoek!
De SEO-strategie voor dit platform, verschilt niet heel veel met de SEO-strategie die je gebruikt voor Google. Een deel van de aanpak en voorbereiding is namelijk hetzelfde:
Wij denken dat Google of andere zoekmachines altijd relevant zullen blijven, maar zien ook echt een verschuiving tussen de verschillende kanalen. Het is daarom erg belangrijk om voor jezelf te bepalen wie jouw doelgroep is en via welk kanaal zij het beste te bereiken zijn. Hulp nodig? Onze specialisten staan voor je klaar!
Ik ben via Google bij Designpro terechtgekomen. Wat direct aansprak was de professionele uitstraling. Na het eerste contact ben ik de samenwerking aangegaan met Designpro, de medewerkers van Designpro denken graag met je mee en ik ben zeer te spreken over de service die Designpro verleent. Er wordt snel geschakeld en mijn wensen worden snel en goed opgepakt. Wat ik ook echt handig vind, is het systeembeheer, de content vullen kan ik zelf waardoor ik niet telkens contact op hoef te nemen met de websitebouwer. Designpro krijgt van mij een dik verdiende 9.
Wij zijn bij Designpro terecht gekomen omdat wij een lokaal bedrijf zochten met kennis van het inrichten van websites.
Onze opdracht voor Designpro was om een website te bouwen, die modern en slank was. Dat wil zeggen met adequate informatie maar zonder overbodige ballast. Dat is prima gelukt. De website is overzichtelijk en door ons, als relatieve leken, makkelijk te beheren.
De samenwerking met Designpro is prima; de lijntjes zijn kort en er is persoonlijke aandacht over en weer.
Wij bevelen Designpro van harte aan.
Onze website is ontworpen en gerealiseerd door Designpro, de keuze om ook online marketing bij Designpro onder te brengen was snel gemaakt. In onze branche hebben we naam gemaakt, ons doel is dan ook om onze naamsbekendheid in tact te houden. Daarnaast willen we ook goed gevonden worden door particulieren.
Na een start met lager resultaat kunnen we zeggen dat het de goede kant op gaat en we gevonden worden! Designpro heeft zich vanaf dag 1 ingezet voor ons en daar zijn we dan ook heel blij mee. De samenwerking vinden wij nu heel goed tot bijna perfect te noemen. Het valt ons op dat degene die ons bezoekt heel goed bekend is met de materie, en de dienst verleent op uiterst gepaste wijze. Acties die besproken zijn, worden meteen ondernomen en doorgezet. Ga zo door! - Onder druk de Beste!