Verstand van wat we doen
Bekijk onze certificeringen
Eerder schreven we al een blog over of TikTok interessant is voor jouw bedrijf. Inmiddels twee, bijna drie jaar verder, stellen we niet meer de vraag: ‘Is TikTok interessant voor jouw bedrijf?’, maar vragen we ons af waarom je er nog geen gebruik van maakt. We kunnen er nu echt niet meer onderuit. Waar het eerst leek op een platform waar we vooral korte video's van dansende mensen op altijd weer datzelfde muziekje zagen. Zien we nu dat veel bedrijven gebruik maken van TikTok om gebruikers kennis te laten maken met hun producten en/ of diensten. Werkt het? Ja zeker!
In 2021 had de app 1,7 miljoen totale gebruikers en waren er 836.000 dagelijkse gebruikers. In 2022 zijn die cijfers enorm gestegen met wel 3 miljoen totale gebruikers en 1,6 miljoen dagelijkse gebruikers. En dat alleen al in Nederland. B I Z A R als je het mij vraagt.
Zelf ben ik vooral een kijker en word ik regelmatig overgehaald om producten te kopen of weer dat viral recept na te maken. Ik kan er uren zoet mee zijn. Hmm, zal ik vanavond dat recept van die brownies maken? Goed, genoeg over mij. Meer over jou en jouw bedrijf! Je denkt waarschijnlijk nog steeds: 'Waarom is TikTok dan zo interessant voor mijn bedrijf en hoe zet ik het in?'.
Er is natuurlijk een groot verschil tussen TikTok inzetten voor Business to Consumer en TikTok inzetten voor Business to Business. In deze blog bespreken we beide strategieën, maar we beginnen met de eerste.
Wil je aan de consument laten zien welke producten jij verkoopt of welke diensten jij aanbiedt, dan zijn er een enkele stappen en tips om mee te beginnen:
Waar maak je dan TikTok's over? Over ALLES dat met jouw bedrijf te maken heeft. Een tour door het kantoor, een dag uit het leven van, de producten die je verkoopt of aanbiedt, een tutorial over het gebruik ervan, nieuwtjes en ontwikkelingen of tips en tricks. Je kunt het zo gek niet bedenken, echt niet.
Ondanks dat het een andere doelgroep is waar je je pijlen op richt, scheelt de aanpak niet heel veel met die van wanneer je je op consumenten richt. Al staat of valt het met het maken van video's die entertainen. Dit kun je verwerken in de personages, manier van filmen of het verhaal zelf. Zoals eerder gezegd, zijn er verschillende video's die je kunt maken. We lichten er een aantal verder toe:
Nieuw publiek bereiken? Naast het toepassen van bovenstaande tips, is het ook mogelijk om te adverteren via het kanaal. Op deze manier kun je jouw potentiële doelgroep sneller bereiken.
Als argument hoor ik vaak: ‘Ik geloof niet dat andere bedrijven, mijn doelgroep dus, mijn TikTok's zullen zien. Dus wat heeft het voor zin?’. Bedenk je, bij bedrijven (jouw doelgroep) werken mensen en OOK die mensen zitten op TikTok (ook al zeggen ze misschien van niet) waardoor jouw content uiteindelijk toch op de juiste plek terecht komt.
Ik zit ten slotte soms ook uren op TikTok...
Ik ben via Google bij Designpro terechtgekomen. Wat direct aansprak was de professionele uitstraling. Na het eerste contact ben ik de samenwerking aangegaan met Designpro, de medewerkers van Designpro denken graag met je mee en ik ben zeer te spreken over de service die Designpro verleent. Er wordt snel geschakeld en mijn wensen worden snel en goed opgepakt. Wat ik ook echt handig vind, is het systeembeheer, de content vullen kan ik zelf waardoor ik niet telkens contact op hoef te nemen met de websitebouwer. Designpro krijgt van mij een dik verdiende 9.
Er bestond al wel een oude website, of eigenlijk slechts een onderdeel van een portal, voor onze mooie camping in Noorwegen. Dit voldeed natuurlijk niet aan onze wensen. We wilden hiervoor dan ook graag een eigen website hebben. Op advies van een bevriende collega kwamen wij bij Designpro uit voor de realisatie van deze website.
Het ontwerp is gebaseerd op een ontwerp van een andere kennis van mij, deze is goed overgenomen en aangevuld waar nodig door Jasper van Designpro. We hebben dan ook veel direct contact gehad met deze Front-end developer, wat leidde tot het huidige resultaat. Onze complimenten over het resultaat. Wij zijn 100% blij! Een 9 is dan ook minimaal ons cijfer.
Wij zijn bij Designpro terecht gekomen omdat wij een lokaal bedrijf zochten met kennis van het inrichten van websites.
Onze opdracht voor Designpro was om een website te bouwen, die modern en slank was. Dat wil zeggen met adequate informatie maar zonder overbodige ballast. Dat is prima gelukt. De website is overzichtelijk en door ons, als relatieve leken, makkelijk te beheren.
De samenwerking met Designpro is prima; de lijntjes zijn kort en er is persoonlijke aandacht over en weer.
Wij bevelen Designpro van harte aan.
Onze website is ontworpen en gerealiseerd door Designpro, de keuze om ook online marketing bij Designpro onder te brengen was snel gemaakt. In onze branche hebben we naam gemaakt, ons doel is dan ook om onze naamsbekendheid in tact te houden. Daarnaast willen we ook goed gevonden worden door particulieren.
Na een start met lager resultaat kunnen we zeggen dat het de goede kant op gaat en we gevonden worden! Designpro heeft zich vanaf dag 1 ingezet voor ons en daar zijn we dan ook heel blij mee. De samenwerking vinden wij nu heel goed tot bijna perfect te noemen. Het valt ons op dat degene die ons bezoekt heel goed bekend is met de materie, en de dienst verleent op uiterst gepaste wijze. Acties die besproken zijn, worden meteen ondernomen en doorgezet. Ga zo door! - Onder druk de Beste!