Verstand van wat we doen
Bekijk onze certificeringen
Pop-ups op een website, je hebt er vast al een aantal voorbij zien komen. Bijvoorbeeld een pop-up met de vraag of je je aan wil melden voor de nieuwsbrief, waarna je gelijk een kortingscode aangeboden krijgt. Wanneer je dan serieus overweegt om een product van die webshop te kopen, is de kans groot dat je je aanmeldt. De ander biedt vaak extra informatie, zoals aangepaste openingstijden of met de vraag of je nog extra hulp nodig hebt. Soms zijn de pop-ups erg fijn, omdat je op deze manier direct weet of jouw favoriete winkel open is en hoef je hier niet naar op zoek. Maar… de pop-up kan ook irritaties opwekken wanneer je deze niet op de juiste manier gebruikt. In deze blog vertel ik je graag wanneer je wel en wanneer je juist niet een pop-up kunt gebruiken.
Het doel van een pop-up is om de bezoeker van jouw website of webshop extra informatie te bieden of over te halen om een actie uit te voeren. Mijn advies: gebruik het alleen als het nuttig is. Je wil je website natuurlijk zo rustig en overzichtelijk mogelijk houden. Een bezoeker moet makkelijk kunnen navigeren waarnaar hij op zoek is, zonder eerst drie verschillende pop-ups weg te hoeven klikken. Naast dat het gebruik van pop-ups irritant kan zijn voor de bezoeker van je website, straft Google overmatig gebruik hiervan ook nog eens af.
Naast de pop-up krijgt de bezoeker ook nog de melding om de cookies van jouw website te accepteren en bij een meer commerciële website vaak de vraag om push notificaties aan te zetten. Het scherm is als het ware helemaal vervuild en de bezoeker ziet niet eens duidelijk op welke pagina hij terecht is gekomen. Op deze manier werkt een pop-up dus niet. Laat de bezoeker eerst letterlijk landen op de pagina, voordat je hem bestookt met allerlei meldingen.
Uit onderzoek blijkt dat een groot deel van de bezoekers tussen de drie en tien seconde besluit of hij op jouw website blijft of niet. Moet je dan in deze periode al een pop-up laten zien om je bezoekers te behouden? Nee, de kans is groot dat de bezoekers die al besloten hebben om jouw website te verlaten, niet blijven na het zien van de pop-up.
Als je iemand wil behouden op je website, kun je het beste pas een pop-up tonen wanneer de bezoeker de intentie heeft om je website te verlaten. Bijvoorbeeld wanneer iemand naar het kruisje van de pagina navigeert. In alle gevallen is het natuurlijk belangrijk dat de pop-up technisch goed in elkaar zit en gemakkelijk weggeklikt kan worden door een bezoeker.
Er zijn verschillende soorten pop-ups die ingezet kunnen worden. Magnets, zijn daar een voorbeeld van. Dit zijn kleinere pop-ups die je rechts onderin of boven in je scherm ziet. De bezoeker ziet hem dus wel, alleen wordt niet direct het hele scherm in beslag genomen. Deze vorm van pop-ups voegen vaak eerder iets toe aan de gebruikerservaring van de bezoeker, dan dat deze als irritant wordt ervaren.
Zoals gezegd, gebruik pop-ups alleen wanneer ze een toevoeging aan jouw website zijn. Wil jij jouw klant bij bezoek op de website bijvoorbeeld informeren dat ze wel kunnen bestellen via de webshop, maar dat de showroom helaas tijdelijk gesloten is, dan kun je dit het beste direct bij binnenkomst doen. Dit is namelijk waardevolle informatie voor een bezoeker en deze kan hier direct op inspelen. Wanneer een bezoeker al enige tijd op jouw site aan het scrollen is, kun je het beste een zogenoemde magnet pop-up tonen. Zo blijft de pagina die de bezoeker aan het bekijken is goed zichtbaar, maar kan er wel op de pop-up geklikt worden wanneer er behoefte is aan extra informatie.
Ook de ‘Schrijf je nu in en ontvang direct 5% korting’ pop-up kun je het beste na een aantal minuten pas aan je bezoekers tonen. Na 10 secondes heeft een bezoeker nog niet eens jouw assortiment kunnen bekijken, laat staan de beslissing gemaakt om tot een aankoop over te gaan. Timing is key!
Ja, mits ze relevant zijn voor de bezoeker van je website. Neem de tips uit deze blog mee wanneer je overweegt om een pop-up op je website te plaatsen, en zorg ervoor dat de bezoekerservaring positief beïnvloed wordt en niet negatief! Ben je klant bij Designpro en wil je een pop-up op jouw website laten plaatsen? Neem dan contact met ons op, wij stellen deze graag voor je in!
Ik ben via Google bij Designpro terechtgekomen. Wat direct aansprak was de professionele uitstraling. Na het eerste contact ben ik de samenwerking aangegaan met Designpro, de medewerkers van Designpro denken graag met je mee en ik ben zeer te spreken over de service die Designpro verleent. Er wordt snel geschakeld en mijn wensen worden snel en goed opgepakt. Wat ik ook echt handig vind, is het systeembeheer, de content vullen kan ik zelf waardoor ik niet telkens contact op hoef te nemen met de websitebouwer. Designpro krijgt van mij een dik verdiende 9.
Er bestond al wel een oude website, of eigenlijk slechts een onderdeel van een portal, voor onze mooie camping in Noorwegen. Dit voldeed natuurlijk niet aan onze wensen. We wilden hiervoor dan ook graag een eigen website hebben. Op advies van een bevriende collega kwamen wij bij Designpro uit voor de realisatie van deze website.
Het ontwerp is gebaseerd op een ontwerp van een andere kennis van mij, deze is goed overgenomen en aangevuld waar nodig door Jasper van Designpro. We hebben dan ook veel direct contact gehad met deze Front-end developer, wat leidde tot het huidige resultaat. Onze complimenten over het resultaat. Wij zijn 100% blij! Een 9 is dan ook minimaal ons cijfer.
Wij zijn bij Designpro terecht gekomen omdat wij een lokaal bedrijf zochten met kennis van het inrichten van websites.
Onze opdracht voor Designpro was om een website te bouwen, die modern en slank was. Dat wil zeggen met adequate informatie maar zonder overbodige ballast. Dat is prima gelukt. De website is overzichtelijk en door ons, als relatieve leken, makkelijk te beheren.
De samenwerking met Designpro is prima; de lijntjes zijn kort en er is persoonlijke aandacht over en weer.
Wij bevelen Designpro van harte aan.
Onze website is ontworpen en gerealiseerd door Designpro, de keuze om ook online marketing bij Designpro onder te brengen was snel gemaakt. In onze branche hebben we naam gemaakt, ons doel is dan ook om onze naamsbekendheid in tact te houden. Daarnaast willen we ook goed gevonden worden door particulieren.
Na een start met lager resultaat kunnen we zeggen dat het de goede kant op gaat en we gevonden worden! Designpro heeft zich vanaf dag 1 ingezet voor ons en daar zijn we dan ook heel blij mee. De samenwerking vinden wij nu heel goed tot bijna perfect te noemen. Het valt ons op dat degene die ons bezoekt heel goed bekend is met de materie, en de dienst verleent op uiterst gepaste wijze. Acties die besproken zijn, worden meteen ondernomen en doorgezet. Ga zo door! - Onder druk de Beste!