Verstand van wat we doen
Bekijk onze certificeringen
We hebben een gek jaar achter de rug, waardoor online marketing alleen nog maar belangrijker is geworden. Waar bedrijven zich eerder nog richtten op fysieke bezoeken in hun winkel, richten zij zich nu op het online verkopen van hun producten of diensten. Door al deze veranderingen in de online wereld, moet hier wel op ingespeeld worden en dit brengt een paar mooie voorspellingen met zich mee.
Wij richten ons voornamelijk op de trends en voorspellingen op het gebied van Search Engine Optimization, ook wel SEO genoemd. Dit is dé manier waarop je zelf invloed kunt uitoefenen op de positie van jouw bedrijf in de zoekresultaten van Google. Het is natuurlijk ook mogelijk om hier een specialist voor in te schakelen, maar er zijn een aantal dingen die je zelf kunt toepassen.
Het belangrijkste en misschien wel meest voor de hand liggende van SEO, is goede en informatieve content. Waar zijn jouw klanten naar op zoek? Zijn dat informatieve teksten, willen ze weten welke service jij biedt of zijn ze vooral benieuwd naar welke producten je aanbiedt en wat de functionele eigenschappen hiervan zijn? Google scant jouw tekst op keywoorden, synoniemen hiervan en vooral op de relevantie van de informatie die jij aanbiedt. Daarnaast is het belangrijk om beeldmateriaal te gebruiken dat past bij de tekst en de lezer extra informatie geeft. Geef deze afbeelding dan ook een logische naam, passend bij het onderwerp van de tekst. Google leest ook afbeelding namen uit en door gebruik te maken van de juiste naam, kom je in de resultaten bij Google afbeeldingen terecht.
Je kunt jouw lokale vindbaarheid verhogen, door jouw profiel van Google Mijn Bedrijf zo volledig mogelijk in te vullen. Wat zijn de openingstijden, voeg foto’s toe, zorg dat de locatie juist ingesteld staat en vraag klanten om een recensie in te vullen. Een (potentiële) klant loopt in de stad en wil weten waar je de lekkerste cheesecake kunt eten. “Cheesecake Utrecht” is zo gegoogeld of zelfs “Cheesecake eten” voldoet wellicht aan de vraag. Immers weet Google dankzij de locatie op de telefoon van jouw (potentiële) klant precies waar hij is. Als je de informatie op jouw profiel volledig ingevuld hebt, is de kans groot dat jij naar bovenkomt in de top resultaten van Google.
Andere punten die je kunt verbeteren en ervoor zorgen dat jouw website hoog in de zoekresultaten van Google komen, lees je hier. Ook door het schrijven van blogs kun je ervoor zorgen dat jouw website of webshop beter zichtbaar én vindbaar is in de zoekresultaten van Google.
Er zijn vier trends die op het gebied van SEO eruit springen. Dit zijn trends waar wij als online marketing specialisten rekening mee houden, maar waar je zelf ook op kunt inspelen.
Dit betekent niet dat Google elke alinea in een tekst los indexeert, maar dit maakt het wel mogelijk dat Google gericht antwoord kan geven op specifieke zoekopdrachten. De zoekmachine is zo beter in staat om de deelonderwerpen per pagina te onderscheiden en zo voor meerdere zoekopdrachten te laten ranken. Hoe je hier zelf op kunt inspelen? Door een vraag te gebruiken als titel van een tussenkop en hier in de alinea zelf antwoord op te geven.
Google kan verschillende highlights uit jouw YouTube video halen. Zo wordt er een fragment voorgesteld en begint de video daar met afspelen. De Googlezoeker hoeft dus niet meer de hele video te bekijken om tot het antwoord te komen. Een uitbreiding hierop zijn de Google Web Stories, je ziet deze al steeds vaker terugkomen in de zoekresultaten van Google. Benieuwd hoe je dit voor jouw bedrijf het beste kunt inzetten en toepassen? Vraag het Designpro!
Google heeft geen gericht zoekwoord meer nodig om te weten waar je naar op zoek bent. Dit betekent dat longtail zoekwoorden steeds interessanter worden en spraakgerichte opdrachten jou bij de juiste content kunnen brengen. Het is natuurlijk nog steeds belangrijk om een tekst rondom een bepaald onderwerp te schrijven, maar synoniemen, omschrijvingen, meervoud vormen en longtail zoekwoorden zijn dus ook belangrijk om mee te nemen in de teksten op jouw website of webshop.
Althans, voor de zoekresultaten. Ben je op zoek naar meergranen brood, maar typ je in de zoekresultaten van Google ‘’mergranen brod’’, dan kan Google precies uitlezen waar je naar op zoek bent. Dit betekent niet dat je je teksten met fouten kunt plaatsen. Het is nog steeds belangrijk en voor de lezer het prettigst om een foutloze tekst te lezen, maar Google zal je er niet meer op afstraffen als er een foutje in de tekst voorkomt.
Deze blog geeft je genoeg tips en trends waar je het komende jaar weer mee aan de slag kunt. Het is vrij simpel om deze tips zelf toe te passen op jouw website of webshop, maar je kunt dit ook door een specialist als Designpro laten uitvoeren. Werkzaamheden op het gebied van SEO zijn voor jou als klant het goedkoopst om uit te voeren. Doe je dit zelf, dan kost het je namelijk helemaal niks. Laat je de werkzaamheden door een specialist uitvoeren, dan betaal je hier een klein bedrag voor. Wij wensen je veel succes!
Ik ben via Google bij Designpro terechtgekomen. Wat direct aansprak was de professionele uitstraling. Na het eerste contact ben ik de samenwerking aangegaan met Designpro, de medewerkers van Designpro denken graag met je mee en ik ben zeer te spreken over de service die Designpro verleent. Er wordt snel geschakeld en mijn wensen worden snel en goed opgepakt. Wat ik ook echt handig vind, is het systeembeheer, de content vullen kan ik zelf waardoor ik niet telkens contact op hoef te nemen met de websitebouwer. Designpro krijgt van mij een dik verdiende 9.
Wij zijn bij Designpro terecht gekomen omdat wij een lokaal bedrijf zochten met kennis van het inrichten van websites.
Onze opdracht voor Designpro was om een website te bouwen, die modern en slank was. Dat wil zeggen met adequate informatie maar zonder overbodige ballast. Dat is prima gelukt. De website is overzichtelijk en door ons, als relatieve leken, makkelijk te beheren.
De samenwerking met Designpro is prima; de lijntjes zijn kort en er is persoonlijke aandacht over en weer.
Wij bevelen Designpro van harte aan.
Onze website is ontworpen en gerealiseerd door Designpro, de keuze om ook online marketing bij Designpro onder te brengen was snel gemaakt. In onze branche hebben we naam gemaakt, ons doel is dan ook om onze naamsbekendheid in tact te houden. Daarnaast willen we ook goed gevonden worden door particulieren.
Na een start met lager resultaat kunnen we zeggen dat het de goede kant op gaat en we gevonden worden! Designpro heeft zich vanaf dag 1 ingezet voor ons en daar zijn we dan ook heel blij mee. De samenwerking vinden wij nu heel goed tot bijna perfect te noemen. Het valt ons op dat degene die ons bezoekt heel goed bekend is met de materie, en de dienst verleent op uiterst gepaste wijze. Acties die besproken zijn, worden meteen ondernomen en doorgezet. Ga zo door! - Onder druk de Beste!