Google Ads (SEA) online adverteren
Bovenaan in de Google resultaten met jouw webshop of website? Snel resultaat? Met Google Ads kun je advertenties plaatsen om snel meer bezoekers naar jouw webshop of website te krijgen. Je betaalt vaak per klik en kunt zelf het budget per dag bepalen. Ook met een klein budget kan je al aan de slag, alleen dit geeft wat meer beperkingen betreft de zichtbaarheid wanneer de concurrentie groot is. Er zijn verschillende soorten campagnes, maar de meeste gebruikte zijn:
- Zoekcampagne
- Displaycampagne
- Shoppingcampagne
Advertenties in de zoekresultaten
Dit zijn advertenties die boven- of onderaan de zoekresultaten van Google staan. Je kunt ze herkennen aan het woord ''advertentie'' of ''adv'' voordat de advertentie echt begint. Wordt er op Google gezocht op een van jouw termen? Dan komt jouw advertentie in aanmerking voor de eerste of laatste 3 plekken van de zoekresultaten. Dit zijn de plaatsen die veel klikken ontvangen. Zo leid je mensen die zoeken naar een voor jouw bedrijf relevant zoekwoord naar jouw website.
Shopping advertenties
Shopping advertenties zijn bedoeld om potentiële klanten via Google naar een specifiek product in jouw webshop te leiden. Dit doet Google door de afbeeldingen, omschrijvingen en prijzen van jouw webshop gelijk in de zoekresultaten te tonen. Met slechts één klik, bezoekt de potentiële klant exact de pagina van dit product. Dit verhoogt jouw conversiepercentage. Deze advertenties staan vaak bovenaan of aan de rechter kant van de zoekresultaten.
Display advertenties
Een display campagne werkt anders dan de zoek- en shoppingcampagne. Hierbij is de advertentie geen tekst maar een afbeelding of video. Bijvoorbeeld een logo, een product of jouw showroom. Deze wordt getoond op websites van Google Partners (meer dan 2 miljoen websites) zoals YouTube, Gmail, nu.nl en meer. Je ziet deze advertenties vaak op websites als nu.nl of weeronline.nl in verschillende formaten. Een displaycampagne wordt vaak als remarketingcampagne gebruikt.
Er zijn nog veel meer soorten Google Ads advertenties mogelijk. Voor elk doel is er een ander type advertentie aan te raden. Naast het opzetten van een goede Google Ads campagne, is het optimaliseren hiervan ook van groot belang. Jouw concurrenten maken immers ook gebruik van deze vorm van online marketing. Om hen continu een stap vooruit te blijven, moeten jouw advertenties geoptimaliseerd blijven worden.
Partner van Google Ads
Designpro is gespecialiseerd in het opzetten en optimaliseren Google Ads campagnes voor verschillende branches. Ons team is gecertificeerd in de verschillende disciplines van Google Ads: Shopping, zoekadvertenties, dynamische en remarketing campagnes. Elk jaar onderhouden we deze certificaten door middel van een tentamen per onderdeel. Zo testen wij ons zelf op techniek en houden we de updates van deze advertentietool bij.
Mogen we voor jou een campagne op zetten? Dan zullen wij beginnen met ons te verdiepen in jouw branche, jouw doel voor ogen krijgen en hier op in spelen.