Verstand van wat we doen
Bekijk onze certificeringen
Ben je in het bezit van een IPhone, IPad of ander apparaat van Apple, dan heb je vast al een keer een pop-up gekregen waarin apps vragen of ze jou mogen volgen. Dit noemen we ook wel tracking. Tracking betekent het volgen van jouw locaties, zodat apps gerichte advertenties aan je kunnen laten zien. Je kent deze advertenties waarschijnlijk ook wel als gepersonaliseerde advertenties. Enerzijds natuurlijk super fijn dat je op deze manier alleen advertenties te zien krijgt waar jij echt in geïnteresseerd bent, anderzijds zit jij misschien helemaal niet op advertenties te wachten en dus ook niet op gepersonaliseerde advertenties. De nieuwe iOS update van Apple maakt het mogelijk om tracking uit te zetten. Voor jou als gebruiker natuurlijk super fijn, voor ons als Internet Marketingspecialist niet zo fijn. Waarom niet en wat je hier als Internet Marketingspecialist of als ondernemer aan kan doen? Dat vertel ik je in deze blog.
Er is overigens een verschil tussen de informatie die opgeslagen wordt in jouw Apple-account en de informatie die door apps verzameld wordt. Bij de apps gaat het voornamelijk om de locatie en wat je in die app doet en in jouw Apple-account wordt opgeslagen welke apps jij installeert, de zoekopdrachten die je uitvoert en of je op advertenties klikt. Apple is vrij om deze informatie met adverteerders te delen, hierbij wordt jouw identiteit niet vrijgegeven. Zoek jij dus naar een leuk paar zomerschoenen, dan is de kans groot dat je hier ook advertenties over krijgt.
Het uitzetten van de iOS tracking lijkt misschien weinig gevolgen te hebben, jij denkt juist fijn: eindelijk minder advertenties. Helaas zijn er een aantal (grote) bedrijven die hier veel last van hebben. Facebook is in dit geval het grootste slachtoffer. De advertenties die door Facebook worden ingezet, zijn voornamelijk gepersonaliseerde advertenties. Nu denk je vast, Facebook is een grote organisatie, die kan dit toch wel aan? Maar helaas ligt dat net iets anders. Veel kleine ondernemers die geen budget hebben voor een eigen website/ webshop of advertenties via Google Ads, maken gebruik van Facebook advertenties. Hiermee is het namelijk mogelijk om een specifieke doelgroep te bereiken, tegen een betaalbare prijs. Door de tracking in de Facebook app uit te zetten, kunnen deze kleine ondernemers geen contact meer met jou opnemen door middel van Facebook advertenties. Zonde toch! Want misschien heeft die leuke kledingwinkel op de hoek een nieuwe collectie, die jij hierdoor mist.
Nee dat kan zeker geen kwaad. De apps kunnen namelijk geen persoonlijke informatie uitlezen. Alleen jouw gedrag wordt gevolgd, zodat je persoonlijke advertenties kunt ontvangen. Deze informatie kan echter niet gekoppeld worden aan een persoonlijk profiel. Ik zou zeggen: niks om je zorgen over te maken dus! Door het aan te laten staan geef je kleine ondernemingen de kans om te groeien en om contact met jou op te nemen.
Er zijn een aantal stappen die je kunt ondernemen om te kunnen blijven adverteren via Facebook én waardoor jouw advertenties alleen getoond worden aan een doelgroep die interessant voor jou is.
Kom je er zelf niet helemaal uit? Geen paniek. Ik help je graag! Neem contact met mij op en samen bekijken we waar je vastloopt en hoe ik jou daarbij kan helpen. Spreken we elkaar snel?
Ik ben via Google bij Designpro terechtgekomen. Wat direct aansprak was de professionele uitstraling. Na het eerste contact ben ik de samenwerking aangegaan met Designpro, de medewerkers van Designpro denken graag met je mee en ik ben zeer te spreken over de service die Designpro verleent. Er wordt snel geschakeld en mijn wensen worden snel en goed opgepakt. Wat ik ook echt handig vind, is het systeembeheer, de content vullen kan ik zelf waardoor ik niet telkens contact op hoef te nemen met de websitebouwer. Designpro krijgt van mij een dik verdiende 9.
Er bestond al wel een oude website, of eigenlijk slechts een onderdeel van een portal, voor onze mooie camping in Noorwegen. Dit voldeed natuurlijk niet aan onze wensen. We wilden hiervoor dan ook graag een eigen website hebben. Op advies van een bevriende collega kwamen wij bij Designpro uit voor de realisatie van deze website.
Het ontwerp is gebaseerd op een ontwerp van een andere kennis van mij, deze is goed overgenomen en aangevuld waar nodig door Jasper van Designpro. We hebben dan ook veel direct contact gehad met deze Front-end developer, wat leidde tot het huidige resultaat. Onze complimenten over het resultaat. Wij zijn 100% blij! Een 9 is dan ook minimaal ons cijfer.
Wij zijn bij Designpro terecht gekomen omdat wij een lokaal bedrijf zochten met kennis van het inrichten van websites.
Onze opdracht voor Designpro was om een website te bouwen, die modern en slank was. Dat wil zeggen met adequate informatie maar zonder overbodige ballast. Dat is prima gelukt. De website is overzichtelijk en door ons, als relatieve leken, makkelijk te beheren.
De samenwerking met Designpro is prima; de lijntjes zijn kort en er is persoonlijke aandacht over en weer.
Wij bevelen Designpro van harte aan.
Onze website is ontworpen en gerealiseerd door Designpro, de keuze om ook online marketing bij Designpro onder te brengen was snel gemaakt. In onze branche hebben we naam gemaakt, ons doel is dan ook om onze naamsbekendheid in tact te houden. Daarnaast willen we ook goed gevonden worden door particulieren.
Na een start met lager resultaat kunnen we zeggen dat het de goede kant op gaat en we gevonden worden! Designpro heeft zich vanaf dag 1 ingezet voor ons en daar zijn we dan ook heel blij mee. De samenwerking vinden wij nu heel goed tot bijna perfect te noemen. Het valt ons op dat degene die ons bezoekt heel goed bekend is met de materie, en de dienst verleent op uiterst gepaste wijze. Acties die besproken zijn, worden meteen ondernomen en doorgezet. Ga zo door! - Onder druk de Beste!