Verstand van wat we doen
Bekijk onze certificeringen
Content is king hoor je vaak en dat klopt ook. Uiteindelijk moeten de teksten op je website bezoekers overtuigen om klant te worden van jouw bedrijf. Om jou te helpen bij het schrijven van teksten voor jouw website geef ik je 6 belangrijke tips!
De titel is het eerste wat bezoekers lezen van je tekst. Vaak zelfs nog voor dat ze op de pagina zelf komen! De titel verschijnt namelijk in Google, je social media bericht, nieuwsbrief etc. Een titel moet dus interesse wekken bij de bezoeker waardoor de bezoeker naar jouw website gaat en je tekst gaat lezen. Zorg ervoor dat alle koppen in de tekst informatief, aantrekkelijk en duidelijk zijn. Belangrijk bij het schrijven van titels is dat je geen jargon of moeilijke woorden gebruikt.
Bij teksten voor je website is het belangrijk dat je met de deur in huis valt. Begin met de belangrijkste informatie, minder belangrijke zaken kun je onderaan de tekst plaatsen. De meeste schrijvers beginnen met een intro, middenstuk en conclusie, bij schrijven voor het web is het belangrijk dat je dit omdraait. Dit is erg belangrijk omdat je bij iedere paragraaf gemiddeld 10% van de bezoekers verliest, na 5 paragrafen ben je dus al de helft van de lezers kwijt.
Hoe te beginnen?
Bij het schrijven van teksten voor het web begin je in de eerste alinea met de essentie van je boodschap. Zo weten de bezoekers gelijk wat ze gaan lezen. Daarnaast is het aan te raden om iedere paragraaf te beginnen met de belangrijkste zin en als het kan ook met het belangrijkste woord.
De meeste bezoekers scannen online teksten meer dan dat ze deze volledig lezen. Wanneer je een tekst schrijft zonder paragrafen, dan zullen ze de tekst ook niet scannen, dus ook niet lezen. Daarnaast leest het natuurlijk een stuk prettiger als alles overzichtelijk in paragrafen is onderverdeeld.
Wanneer je een linkje toevoegt in de tekst, krijgt deze een blauwe kleur. Linkjes vallen dan ook extra op tijdens het scannen en lezen van een tekst. Daarom is het belangrijk dat je gebruikmaakt van uitnodigende zinnen. Kies dus niet voor ‘klik hier’ of ‘meer info’, maar maak het interessant.
Voorbeeld
Schrijf niet: ‘De heropening was een groot succes, klik hier om de foto's te bekijken.’
Maar schrijf: ‘De heropening was een groot succes. Bekijk nu de foto's van de heropening!’
Gebruik bij het schrijven van teksten voor jouw website actieve zinnen en geen passieve zinnen. Een actieve toon zorgt namelijk voor een duidelijke en korte zin. Daarnaast is het ook directer, de passieve zin: ‘Het zou kunnen’ spoort minder aan dan de actieve zin: ‘Je kunt het!’.
Webteksten zijn veel meer dan alleen mededelingen. Zeker als je een dienst of product beschrijft, moet de bezoeker zich er iets bij kunnen voorstellen. Dit doe je het beste door afbeeldingen te gebruiken die passen bij de tekst en die een duidelijk beeld geven van het product of de dienst.
Heb je alle tips nagelopen? Dan kun je nu aan de slag gaan met het schrijven van teksten voor jouw website. Kom je er niet uit? Dat is geen enkel probleem! Wij schrijven graag professionele teksten voor jouw website! Neem gerust contact met ons op en informeer naar de mogelijkheden!
Ik ben via Google bij Designpro terechtgekomen. Wat direct aansprak was de professionele uitstraling. Na het eerste contact ben ik de samenwerking aangegaan met Designpro, de medewerkers van Designpro denken graag met je mee en ik ben zeer te spreken over de service die Designpro verleent. Er wordt snel geschakeld en mijn wensen worden snel en goed opgepakt. Wat ik ook echt handig vind, is het systeembeheer, de content vullen kan ik zelf waardoor ik niet telkens contact op hoef te nemen met de websitebouwer. Designpro krijgt van mij een dik verdiende 9.
Er bestond al wel een oude website, of eigenlijk slechts een onderdeel van een portal, voor onze mooie camping in Noorwegen. Dit voldeed natuurlijk niet aan onze wensen. We wilden hiervoor dan ook graag een eigen website hebben. Op advies van een bevriende collega kwamen wij bij Designpro uit voor de realisatie van deze website.
Het ontwerp is gebaseerd op een ontwerp van een andere kennis van mij, deze is goed overgenomen en aangevuld waar nodig door Jasper van Designpro. We hebben dan ook veel direct contact gehad met deze Front-end developer, wat leidde tot het huidige resultaat. Onze complimenten over het resultaat. Wij zijn 100% blij! Een 9 is dan ook minimaal ons cijfer.
Wij zijn bij Designpro terecht gekomen omdat wij een lokaal bedrijf zochten met kennis van het inrichten van websites.
Onze opdracht voor Designpro was om een website te bouwen, die modern en slank was. Dat wil zeggen met adequate informatie maar zonder overbodige ballast. Dat is prima gelukt. De website is overzichtelijk en door ons, als relatieve leken, makkelijk te beheren.
De samenwerking met Designpro is prima; de lijntjes zijn kort en er is persoonlijke aandacht over en weer.
Wij bevelen Designpro van harte aan.
Onze website is ontworpen en gerealiseerd door Designpro, de keuze om ook online marketing bij Designpro onder te brengen was snel gemaakt. In onze branche hebben we naam gemaakt, ons doel is dan ook om onze naamsbekendheid in tact te houden. Daarnaast willen we ook goed gevonden worden door particulieren.
Na een start met lager resultaat kunnen we zeggen dat het de goede kant op gaat en we gevonden worden! Designpro heeft zich vanaf dag 1 ingezet voor ons en daar zijn we dan ook heel blij mee. De samenwerking vinden wij nu heel goed tot bijna perfect te noemen. Het valt ons op dat degene die ons bezoekt heel goed bekend is met de materie, en de dienst verleent op uiterst gepaste wijze. Acties die besproken zijn, worden meteen ondernomen en doorgezet. Ga zo door! - Onder druk de Beste!