Verstand van wat we doen
Bekijk onze certificeringen
We weten natuurlijk allemaal dat storytelling dé manier is om een product of dienst te verkopen. Je wil dat jouw doelgroep het gevoel heeft dat ze niet zonder je kunnen en alleen door met jou in zee te gaan weer gelukkig kunnen worden. Yeah right, alsof dat niet kan zonder jouw product of dienst. Er wordt namelijk vaak een verkeerd beeld geschetst door bijvoorbeeld influencers. Een trend die helemaal hip is en waar onwijs veel geld mee omgezet wordt. Verkoop je de waarheid, zodat jouw nieuwe klanten straks terugkerende klanten zijn of verkoop je een illusie en heb je straks een hele hoop ontevreden klanten. De lijn is dun, dat snap ik en daarom vertel ik je graag de do's & don'ts van storytelling en hoe je dit kunt inzetten voor jouw bedrijf.
Storytelling is nu eenmaal een mooie manier om jouw doelgroep kennis te laten maken met jouw bedrijf. Het is een belangrijk middel om te communiceren, maar dit pakt helaas niet altijd even lekker uit. Prikkel verschillende zintuigen en emoties en je zult zien dat jouw doelgroep blijft hangen.
Zo ook, de inmiddels al niet meer zo nieuwe trend, VR. Tegenwoordig is het mogelijk om middels een app elkaar virtueel te ontmoeten. Zo ‘schuif’ je bij elkaar aan tafel op een virtueel evenement of plaats je via een app die mooie tafel in jouw woonkamer om te zien of hij past bij jouw interieur. De mogelijkheden zijn eindeloos.
Je hebt de reclames vast al eens voorbij zien komen. Er wordt geld in gezameld voor een bekende ziekte en mensen die hier mee te maken hebben vertellen hun verhaal. Dit kan iemand zijn die zelf ziek is, maar ook iemand die een dierbare aan die zieke heeft verloren. Je krijgt er een gevoel bij en voelt je daarom meer verbonden en de kans dat je iets gaat doneren is dan ook sterk aanwezig.
Met een verhaal als betekentisgever kun je niet alleen een verbinding tot stand brengen, maar ook vertrouwen is hier een onderdeel van. Je creëert op deze manier draagvlak voor bijvoorbeeld grote veranderingen die gaan komen.
Wanneer ik een influencer een product of dienst zie promoten, vraag ik me toch altijd af hoeveel hiervan waar is. Voordat je een product aanschaft, wil je natuurlijk graag weten of het doet wat het belooft. Wanneer een merk gebruik maakt van een influencer, kunnen ze deze vraag direct beantwoorden. Toch blijft er altijd een stemmetje dat zegt: ‘Ze worden hiervoor betaald, dus tuurlijk zijn ze tevreden over het product’. Zeker als het van iemand is die voor mijn gevoel helemaal niet past bij de identiteit van het bedrijf. En dat is nu precies wat belangrijk is. Ik zeg namelijk helemaal niet dat het gebruik van influencers een no go is, alleen je moet wel de juiste mensen om je heen verzamelen. Voer vooraf goed onderzoek uit en ga alleen samenwerkingen aan met influencers die bij jouw bedrijf passen, jouw identiteit versterken én jouw doelgroep als volgers hebben. Kun je al deze punten afvinken, dan weet je zeker dat het een succes wordt.
Bedenk vooraf goed wie jouw doelgroep is en wat het doel van jouw boodschap is en bepaal vervolgens welke manier van storytelling het beste bij jou past. Ga je voor:
Elk type storytelling brengt veel mogelijkheden met zich mee. Lastig om te bepalen welk type het beste bij jou past? Wij denken graag met je mee!
Ik ben via Google bij Designpro terechtgekomen. Wat direct aansprak was de professionele uitstraling. Na het eerste contact ben ik de samenwerking aangegaan met Designpro, de medewerkers van Designpro denken graag met je mee en ik ben zeer te spreken over de service die Designpro verleent. Er wordt snel geschakeld en mijn wensen worden snel en goed opgepakt. Wat ik ook echt handig vind, is het systeembeheer, de content vullen kan ik zelf waardoor ik niet telkens contact op hoef te nemen met de websitebouwer. Designpro krijgt van mij een dik verdiende 9.
Er bestond al wel een oude website, of eigenlijk slechts een onderdeel van een portal, voor onze mooie camping in Noorwegen. Dit voldeed natuurlijk niet aan onze wensen. We wilden hiervoor dan ook graag een eigen website hebben. Op advies van een bevriende collega kwamen wij bij Designpro uit voor de realisatie van deze website.
Het ontwerp is gebaseerd op een ontwerp van een andere kennis van mij, deze is goed overgenomen en aangevuld waar nodig door Jasper van Designpro. We hebben dan ook veel direct contact gehad met deze Front-end developer, wat leidde tot het huidige resultaat. Onze complimenten over het resultaat. Wij zijn 100% blij! Een 9 is dan ook minimaal ons cijfer.
Wij zijn bij Designpro terecht gekomen omdat wij een lokaal bedrijf zochten met kennis van het inrichten van websites.
Onze opdracht voor Designpro was om een website te bouwen, die modern en slank was. Dat wil zeggen met adequate informatie maar zonder overbodige ballast. Dat is prima gelukt. De website is overzichtelijk en door ons, als relatieve leken, makkelijk te beheren.
De samenwerking met Designpro is prima; de lijntjes zijn kort en er is persoonlijke aandacht over en weer.
Wij bevelen Designpro van harte aan.
Onze website is ontworpen en gerealiseerd door Designpro, de keuze om ook online marketing bij Designpro onder te brengen was snel gemaakt. In onze branche hebben we naam gemaakt, ons doel is dan ook om onze naamsbekendheid in tact te houden. Daarnaast willen we ook goed gevonden worden door particulieren.
Na een start met lager resultaat kunnen we zeggen dat het de goede kant op gaat en we gevonden worden! Designpro heeft zich vanaf dag 1 ingezet voor ons en daar zijn we dan ook heel blij mee. De samenwerking vinden wij nu heel goed tot bijna perfect te noemen. Het valt ons op dat degene die ons bezoekt heel goed bekend is met de materie, en de dienst verleent op uiterst gepaste wijze. Acties die besproken zijn, worden meteen ondernomen en doorgezet. Ga zo door! - Onder druk de Beste!