Gratis SEO tips

Maak uzelf direct beter vindbaar.

5 redenen waarom je niet op nummer 1 staat in Google

5 december 2018

Designpro

Uit onderzoek blijkt dat 24,78% op het eerste (organische) zoekresultaat klikt. 57,57% klikt op een van de eerste vijf zoekresultaten. Meer dan de helft(!) kijkt dus niet verder dan de eerste vijf. Jij als bedrijf wilt hier natuurlijk tussen staan, zodat het bezoekersaantal en de conversie hoog is. Echter lukt dit niet altijd en zie je de concurrent schitteren bij de eerste vijf resultaten. Hoe kan het zijn dat jij er niet tussen staat? Wij geven je ‘5 redenen waarom je niet op nummer 1 staat in Google’.

1. Je website is te traag

De laadtijd van je website is belangrijk voor zowel de conversie als Google zelf. Het spreekt voor zich dat een potentiële klant weg klikt als het te lang duurt voordat een pagina is geladen. Uit onderzoek blijkt dat 76% van de bezoekers de pagina verlaat bij een lange laadtijd. De conversie daalt door het hoge bounce-percentage (bezoekers die zonder een actie te verrichten meteen de website verlaten). 

Google is elke dag bezig met de zoekresultaten. Dit hangt af van verschillende factoren, waaronder hoe je website functioneert. Als het lang duurt voordat de pagina(‘s) geladen is, zal Google je minder hoog beoordelen, waardoor je zult zakken in de zoekresultaten. 

2. Je website is niet mobiel vriendelijk

Google hecht veel waarde aan een mobiel vriendelijke website. Logisch, aangezien het aantal mobiele zoekopdrachten blijft stijgen. In 2017 was dit al 55%, dit is nu nog meer gestegen. Het is dus belangrijk om je website goed zichtbaar te hebben op mobiele apparaten. Je doet dit niet alleen voor je (potentiële) klanten, maar ook voor Google. In maart van dit jaar introduceerde Google ‘mobile first index’. Eerst wordt er gekeken naar je mobiele website en daarna naar je desktop website. Hieruit blijkt dat mobiele bereikbaarheid dus daadwerkelijk doorslag geeft. 

3. Je schrijft geen artikelen waar mensen naar opzoek zijn

Mensen zoeken vaak via Google omdat ze een vraag hebben. Ze zijn op zoek naar antwoorden. Dit is de kans voor jouw bedrijf om die vragen te beantwoorden! Als jij als kledingontwerper een artikel schrijft over ‘de fashiontrends van 2019’, dan zullen bezoekers op je artikel komen die zoeken op ‘de fashiontrends van 2019’. Je biedt dus nieuwe content, houdt je website actueel en genereert meer bezoekers op je pagina. Dit bij elkaar opgeteld zal je meer waardering opleveren van Google, waardoor je hoger komt in de zoekresultaten. 

4. Je hebt geen SSL-verbinding

Voorheen verdiende je bonuspunten door een SSL-verbinding te hebben (https) in plaats van een ‘normale’ verbinding (http). Sinds 1 juli 2018 is het zelfs zo belangrijk dat er bij een website zonder SSL-verbinding wordt aangegeven dat de website niet veilig is. Je wilt niet dat je potentiële klanten vertrekken, omdat ze lezen dat je een onveilige website hebt. Ook beloont Google deze veilige verbindingen, waardoor je er eigenlijk niet meer omheen kunt. 

5. Haal fouten uit je website

Er zijn verschillende manieren om je website te laten checken op fouten. Fouten in je website en kapotte coderingen zijn slecht voor je positie in Google. Wat al eerder werd aangegeven is dat Googlewaarde hecht aan goede websites die de bezoekers voorziet van informatie die juist gepresenteerd wordt, zowel de desktop versie als de mobiele versie. Door fouten uit je website te halen krijg je ook een ‘schonere’ code, die weer makkelijk te lezen is door Google en ook de laadtijd reduceert. 

            

Kom ik met deze stappen op nummer 1 in Google?

Er valt nog veel te verbeteren als het gaat om de SEO op je website, alleen hiermee kan je al grote vorderingen maken. Elke stap die je maakt naar het perfectioneren van je SEO-werkzaamheden is een stap in de juiste richting. Het is een proces van verbeteren en aanpassen. Wij kunnen je daar ook mee helpen, zodat je verder kunt gaan met waar je goed in bent, namelijk: ondernemen!

Wil je nu ook weten hoe jij je website kunt verbeteren? Laat hier gratis je website checken, zodat je weet waar de zwakke plekken van jouw website zitten!
 

Gelijk aan de slag

Niet gevonden wat u zocht?
Benieuwd naar het proces?

Van kennismakingsgesprek tot oplevering, bekijk hoe wij te werk gaan.

Tour de design
De website doorzoeken

Afspraak maken

U hoeft alleen nog maar uw gegevens in te vullen

Vul uw gegevens in
Wie bent u?
Hoe kunnen we u bereiken?
Wat is het onderwerp van uw afspraak?
Wat zijn uw doelstellingen?
Zijn er nog opmerkingen / aandachtspunten?

Contact opnemen

Direct actie ondernemen

Vul uw gegevens in
Wie bent u?
Hoe kunnen we u bereiken?
Waarover wilt u contact opnemen?
Zijn er nog opmerkingen / aandachtspunten?

Adviesgesprek aanvragen

U hoeft alleen nog maar uw gegevens in te vullen

Vul uw gegevens in
Wie bent u?
Hoe kunnen we u bereiken?
Wat is het onderwerp van uw afspraak?
Wat zijn uw doelstellingen?
Zijn er nog opmerkingen / aandachtspunten?

Offerte aanvragen

U hoeft alleen nog maar uw gegevens in te vullen

Vul uw gegevens in
Wie bent u?
Hoe kunnen we u bereiken?
Waar wilt u een offerte voor ontvangen?
Wat zijn uw doelstellingen?
Wat zijn uw wensen / aandachtspunten?

Meld u aan

En ontvang de nieuwsbrief met de laatste nieuwtjes en ontwikkelingen op het web!

designpro-gevestigd-in-schoonhoven

Twijfel je nog?

Wij komen graag bij je langs voor een vrijblijvend adviesgesprek

google-analytics
google-adwords
linkedin-ads
facebook-ads
website